نقاشی میلیون یورویی به یک ناشناس فروخته شد

یک خریدار ناشناس تابلو نقاشی «کاراواجو» را که برای مدت طولانی از دیده‌ها پنهان مانده بود از آن خود کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته رویترز،‌ این تابلو نقاشی منسوب به «‌کاراواجو» پنج سال پیش در اتاق زیر شیروانی یک خانه در جنوب فرانسه کشف شده بود و در یک حراجی خصوصی توسط یک فرد ناشناس خریداری شد.

پیش از قرار بود این تابلو نقاشی روز جمعه در یک حراجی عمومی در شهر «‌تولوز» فرانسه فروخته شود. قیمت تقریبی این اثر بین ۱۰۰ میلیون یورو تا ۱۵۰ میلیون یورو تخمین زده شده بود.

کاراواجو

متخصصان فرانسوی پس از بررسی نقاشی پیداشده در فرانسه، آن را متعلق به «کاراوجو» - نقاش سرشناس ایتالیایی - دانستند و این کشف را اتفاقی فوق‌العاده در تاریخ هنر ارزیابی کردند.

به گفته‌ی «اریک تورکین»، ‌کارشناس تابلوهای نقاشی هنرمندان قدیمی،‌ خریدار این اثر قول داده این تابلو نقاشی را به یک موزه مهم امانت دهد.

اما نظرهای متفاوتی بین کارشناسان هنری درباره هویت خالق این تابلو نقاشی وجود دارد. در حالی که برخی از کارشناسان این تابلو هنری را منسوب به «کاراواجو» می‌دانند برخی دیگر معتقدند نقاش این اثر «‌لوئیس فینسون» یکی از هنرمندان فنلاندی بوده که با «کاراواجو» آشنایی داشته است.

در سال ۲۰۱۶ دولت فرانسه خروج این تابلوی ارزشمند از کشور را ممنوع اعلام کرد تا بررسی‌های بیشتری روی این نقاشی انجام دهد و موزه لوور نیز فرصت داشته باشد درباره خرید این تابلو تصمیم‌گیری کند. با این وجود موزه لوور در نهایت این تابلو را خریداری نکرد.

«کاراواجو» متولد سال ۱۵۷۱ میلادی، یکی از هنرمندان ایتالیایی فعال در رم، ناپل، مالت و سیسیل در طول سال‌های ۱۵۹۳ تا ۱۶۱۰ میلادی بود. موضوع بیشتر نقاشی‌های او مسائل مذهبی بودند. در مجموع ۶۸ اثر نقاشی شناخته شده از «کاراواجو» وجود دارد که تنها چهار نقاشی در اختیار مجموعه‌داران خصوصی است.

logo-samandehi