روایت «آرت نیوز پیپر» از پویایی هنرهای تجسمی ایران در شرایط تحریم

نشریه هنری «‌آرت نیوزپیپر» طی گزارشی به برگزاری دومین دوره «آرت فر تیر»‌ ایران پرداخته است و برگزاری این رویداد را با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها موفقیت‌آمیز برآورد کرده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، «دومین دوره از رویداد هنری «آرت فر تیر» به رغم تنش‌های ایران و ایالات متحده درهایش را در حالی به روی علاقه‌مندان گشود که تعداد شرکت‌کنندگان این دوره تقریبا دو برابر دوره گذشته هستند.

تحریم‌های اعمال شده،‌ فروش بین‌المللی فروشندگان ایران را با مشکل مواجه کرده‌ است و به دلایلی، دو گالری فرانسوی نتوانستند در این دوره حضور داشته باشند. این نمایشگاه که در پردیس چهارسو تهران برگزار می‌شود با وجود ۱۹ گالری مختلف و فضای کم، بیشتر استانداردهای لازم را فراهم کرده است. برخی گالری‌ها همچون گالری‌هایی از شیراز و اصفهان برای اولین بار در این رویداد هنری شرکت خواهد داشت. البته گالری‌هایی هم بوده‌اند که در دوره پیش شرکت داشتند اما در این دوره حضور نخواهند داشت.»

در ادامه این گزارش آمده است:

«به‌رغم افزایش تنش‌های کشور ایران و ایالات متحده،‌ مدیر این رویداد هنرهای تجسمی بیان کرده است: "قصد داریم این رویداد هنری را توسعه دهیم و بازدیدکنندگان بیشتری را به ایران بکشانیم. می‌خواهیم به قطب هنر ایرانی تبدیل شویم. این روزها بسیاری از افراد برای اطلاع از اخبار هنرمندان ایرانی به «دوبی» ‌سفر می‌کنند. می‌خواهیم این رویداد را به یک مرکز هنر ایرانی بدل کنیم تا علاقه‌مندان به ایران سفر کنند."»

در پایان این گزارش آمده است:

«کاهش چشمگیر ارزش پول رایج ایران، خریداری آثار هنری ایرانی را برای خریداران خارجی بسیار آسان کرده است. «ریال» تاکنون بیش از ۶۰ درصد ارزش خود را نسبت به دلار از دست داده است. اما مشکل اصلی انتقال پول است که حتی پیش از اعمال تحریم‌های جدید با مشکل روبه رو بوده است و اکنون با وجود سختگیرانه‌تر شدن قوانین صادرات و واردات، هنرمندان با مشکل تامین رنگ و مواد مواجه شده‌اند.»

logo-samandehi