حمیدرضا اکبری دوست در حاشیه ششمین نمایشگاه سالانه مجسمه سازان گفت:

مجسمه سازان نیاز به حمایت مالی دارند

«متولیان هنرهای تجسمی خصوصا مجسمه که در آن صاحب منصب هستند باید از هنرمندان حمایت مالی کنند» این را حمیدرضا اکبری دوست، نقاش، مجسمه ساز و مدرس دانشگاه با تجربه ای ۲۵ ساله در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین گفت.

در ادامه خواننده این گفتگو باشید.

وی از جمله هنرمندانی است که در ششمین نمایشگاه سالانه انجمن مجسمه سازان که از ۲۱ تیرماه الی ۴ مردادماه در خانه هنرمندان برپاست، اثر خود را ارائه کرد.

اکبری دوست به موضوع اثر خود اشاره کرد و‌گفت: کاری که در اینجا گذاشتم همانطور که از اسمش-وقوع وصعود- برمی آید بسیار گویاست و احتیاجی به توضیح ندارد. ابعاد کار ۱۴ در۶۱ سانتی متر و جنس آن هم آهن است.

این هنرمند در ادامه به ارزیابی عملکرد انجمن مجسمه سازان ایران پرداخت و بیان کرد: من مدت مدیدی نیست که عضورسمی انجمن مجسمه سازان ایران شده ام؛ از فعالیت آن در سال های خیلی دور خبرندارم ولی در این دو سه سالی که بودم به نظرم فعالیت بسیار خوبی داشته و حمایتشان هم بد نبوده است؛ بعضی فعالیت هایشان هم در جای خود جدید بوده است. من انتظار چندانی از انجمن ندارم و تمامی اعضای آن همکاران من هستند و ما همه هم ردیفیم و ازنظر اقتصادی هم در یک سطح قرارداریم.

این استاد دانشگاه در نهایت افزود: در عین حال از متولیان هنرهای تجسمی خصوصا مجسمه که در آن صاحب منصب هستند یاقدرت های اقتصادی در دست آنها است میتوانم انتظار داشته باشم که ما را حمایت مالی کنند تا بتوانیم واقعا کار کنیم. از جمله خود من الان شخصا احتیاج به جایی دارم که بتوانم به عنوان کارگاه رسما در آنجا کار کنم ؛ این می تواند به عنوان یک پیشنهاد باشد.

اگر خود انجمن هم بتواند در این مسیر حرکت کند و به عنوان مثال جایی را برای ما فراهم کند تا بتوانیم، کار کنیم بسیار عالی است یا ما را از لحاظ احتیاجات جانبی ای که داریم حمایت کند، خوب است.

logo-samandehi