گروه هنری اورنگ برگزار کرد

نمایشگاه نقاشی، نقاشیخط و مجسمه

روایت مهسا قاسمی از فرگشت

فرگشت، عنوان نمایشگاه گروهی در گالری شلمان است که توسط گروه هنری اورنگ روز جمعه یازدهم مرداد ماه ۹۸ افتتاح شد، به این مناسبت گفتگویی با کیوریتور این نمایشگاه داشته ایم که در ادامه خواننده آن هستید.

گروه هنری اورنگ به کیوریتوری مهسا قاسمی و رضا شاه حسینی، نمایشگاه "فرگشت" درا برگزار کرده اند و در مورد هدف جمع آوری این مجموعه توضیح دادند: پس از چند سال فعالیت در برگزاری نمایشگاه های گروهی و انفرادی که با هدف شناسایی هنرمندان عموما جوان کشورمان انجام شده بود تصمیم گرفتیم تا با جمع آوری مجموعه ای که نشان دهنده تفکر و تعقل و خلاقیت هنرمند باشد، آثاری متفاوت را به نمایش بگذاریم تا به سوی اهداف آینده حرکت کنیم.

کیوریتورهای این گروه هنری در توضیح روند شکل گیری ایده تا اجرا این نمایشگاه بیان کردند: همانطور که در استیتمنت مشخص شده، حرکت رو به جلو و تحول در هنر و رشد در خلاقیت باعث شکل گیری این نمایشگاه شد و اجرای این ایده تا داوری و جمع آوری آثار حدودا یکماه طول کشید. البته این یکماه از زمانی بود که تصمیم به اجرای ایده گرفتیم، اصولا ایده ها در گروه ما از قبل مشخص شده هستند.

به گفته کیوریتور این گروه هنری تعداد آثار نقاشی و نقاشیخط در مجموع ۲۳ اثر و ۳ اثر برگزیده هم در زمینه مجسمه با تایید داوران به نمایش در آمده است؛ که به سبک مدرن از هنرمندان نوگرا است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه در پاسخ به سوالی مبنی بر علت انتخاب عنوان "فرگشت" برای این مجموعه توضیح دادند: علت انتخاب این عنوان نشان دادن گذر آثار هنرمند از مرحله ای به مرحله دیگر در پیشرفت و حرکت رو به جلو بوده که هنرمندان در این مهم بسیار موفق بوده و هستند.

معیار انتخاب هنرمندان افرادی بوده که همواره روند رو به رشدی را در آثارشان شاهد بوده ایم و البته رزومه پرباری هم داشته باشند.

کیوریتورهای این نمایشگاه در آخر افزودند: سعی میکنیم در انجام پروژه های گروه هنری اورنگ، توجه خاصی به مدرنیته و هنرمندان جوان مملکت داشته باشیم و هر بار آثار بهتری را در اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور به نمایش بگذاریم.


در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:
(فرگشت)

فر (پیشوند) + گشت (گشتن و تغییر یافتن )، در اینجا (فر) یک پیشوند است به معنای پیش رفتن و حرکت رو به جلو و ادامه همین طریق پیش رو .

تصوراتی داشته ایم و به تفکراتی رسیده ایم و حال نقشه ای در ذهن درست کرده ایم و قدم در راه گذاشته ایم و با سعی و تلاش قصد آن داریم تا هر چه بیشتر به مقصد نزدیکتر شویم ولی میدانیم در این راه هرچه پیش میرویم اگرچه به پیشرفت نزدیکتر میشویم اما شاید تا رسیدن به مطلوب باز هم فاصله داشته باشیم .
(فرگشت) همان ادامه طریقی است که در راه رسیدن به تکامل با تمام سختی ها به جان می خریم تا به این خاطر امید بیشتری در زندگی رو به روشنایی خود ایجاد کنیم .
رضا شاه حسینی
مرداد ۹۸

هنرمندان:

مارگریت آزاد، طوفان ارفع، الهام اولیائی، حورا پیشقدم، سیما حاجیان، مژگان دباغی زاده، علی رضایی، مونا سفیداری، زهرا سلیمیان ، فرشید عبدی، پروین فتاحی زاده، محمد فتحی، لیلا قهرمانی، عسل (فاطمه) قهرمانی، سودابه نادربابایی، سارا یوسفی و مهران یوسف زاده

علاقمندان جهت بازدید از آثار این مجموعه می توانند به نشانی خیابان میرداماد، خیابان رودبار جنوبی (غربی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ طبقه اول مراجعه نمایند.

logo-samandehi