در نمایشگاه نخش مطرح شد

الهه مقدمی: «نخش» ترکیبی از نخ و نقش است

«ما کلمه نخش را برای عنوان نمایشگاه انتخاب کردیم که در واقع یک ترکیب خوبی بود از نقش و نخ؛ زیرا مورد مشترک بین کار هنرمندان استفاده از نخ و تاروپود پارچه است که ایجاد نقش و نقاشی کرده اند.» این را الهه مقدمی، کیوریتور نمایشگاه گروهی «نخش» در ارتباط با عنوان این رویداد در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین مطرح کرد. در ادامه خواننده گفتگو با این هنرمند باشید:


مقدمی هدف اصلی از نمایش مجموعه آثار این نمایشگاه را این چنین بیان کرد: یک ماه پیش از طرف خانم باروتیان برای صحبت در رابطه با یک نمایشگاه گروهی دعوت شدم. از آنجا کیوریتوری نمایشگاه به عهده من شد و دعوت از بچه ها را انجام دادم.

هنرمندان این نمایشگاه عبارتند از: مینا رشیدی، سمانه مطلبی، ابوالفضل معصومی و شیرین میرجمالی.

به نظر من وجه مشترک کارها مدیوم دوخت و دوز بر روی کارها است که البته هر یک از این هنرمندان به دلایل شخصی از دوخت و نخ استفاده کرده اند ولی مسئله مشترک ماجرایی است که هر یک با بدن انسان دارند. با توجه به اینکه بسیاری از اوقات ما در رابطه با فیگور انسان دچار ممیزی هایی هستیم این متریال و مدیوم به این ۴ هنرمند کمک کرده بود تا مسئله خیلی شخصی و درونی خودشان را بتوانند به ‌شکلی بروز دهند.
یکی از شرکت کنندگان ما مرد است در رابطه با کاری که اغلب زنانه محسوب می شود به نوعی تناقض ایجاد شد، ولی ایشان به عنوان یک مرد از آن استفاده نمود تا نشان دهد که می توان حتی فراتر از مسئله جنسیتی به این مسئله پرداخت.

این کیوریتور اظهار داشت: هیچ برنامه از پیش تعیین شده ای برای اینکه این هنرمندان در یک نمایشگاه گروهی در کنار همدیگر کاری را ارائه بدهند، نداشتیم. تقریبا یک ماه پیش تصمیم برای برگزاری نمایشگاه گرفتیم. من عموما کار هنرمندان جوان را بسیار دنبال می کنم و آنها را تشویق هم می کنم. از طرفی در دوره ای هستم که استفاده از دوخت و دوز شخصا خودم را خیلی درگیر کرده است و فکر کردم شاید بچه هایی که با این متریال کار می کنند را بتوان کنار هم جمع کرد و این خیلی فی البداهه اتفاق افتاد.

مقدمی با اشاره بر اینکه این چهار هنرمند در این نمایشگاه باهمدیگر آشنا شدند و قبلا با هم کار نکرده بودند، افزود: در مجموع ۱۶ اثر به نمایش درآمد که هر یک از هنرمندان الزاما چهار اثر ندارند و تعداد کمتر یا بیشتر است. این نمایشگاه تا ۲۹ مرداد ادامه خواهد داشت و علاقمندان جهت بازدید می توانند از ساعت ۱۲ الی ۲۰ به گالری والی به آدرس میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک ۷۲ مراجعه نمایند.

اثری از مینا رشیدی

اثری از مینا رشیدی

اثری از سمانه مطلبی

اثری از سمانه مطلبی

اثری از ابوالفضل معصومی

اثری از ابوالفضل معصومی

اثری از شیرین میر جمالی

اثری از شیرین میر جمالی

logo-samandehi