۵ روز هلند را رایگان ببینید

مومیایی هلندی و ونگوگ از موزه ملی خداحافظی می‌کنند

مدیرکل موزه ملی ایران خبر داد: با گذشت حدود ۱۱ ماه از آغاز فعالیت نمایشگاه "باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه‌ی درنتس"، در موزه ملی ایران، این نمایشگاه به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، جبرییل نوکنده با تاکید بر این‌که با نزدیک شدن به پایان این رویداد بزرگ فرهنگی و برای تسهیل بازدید، علاقمندان می‌توانند به صورت رایگان تا نهم شهریور از این نمایشگاه دیدن کنند، در توضیح میزان بازدید انجام شده از این نمایشگاه در موزه ملی ایران گفت: از نخستین روز گشایش تاکنون ۶۰ هزار و ۱۰۰ نفر از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند که از بین آن‌ها ۵۸ هزار و ۸۴۹ نفر ایرانی و باقی از سایر ملل از این نمایشگاه دیدن کرده‌اند.

نمایشگاه «باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» - موزه ملی ایران

نمایشگاه "باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه‌ی درنتس" که معرفِ پنجاه هزارسال فرهنگ و تمدن هلند است، دهم مهرماه ۱۳۹۷ با حضور «یاپ ورنر» سفیر هلند در تهران، سید علی پاکدامن مدیر کل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه و سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای دو موزه گشایش یافت. این نمایشگاه دربرگیرنده ۳۳۱ ظرف سفالی و فلزی، ابزار سنگی، زیورآلات، مومیایی طبیعی انسان، تابلو نقاشی و سفال قرون ۱۹ و ۲۰ در سه بخش باستان‌شناسی، سفال و نقاشی‌های قرن نوزده و بیست هلند است.

در مدت زمان برگزاری این نمایشگاه از مهمترین آثار نمایشگاه که بیشترین درصد بازدیدکنندگان را نیز به خود اختصاص داده مومیایی طبیعی ۲۳۰۰ ساله مرد اکسلورموند از دوره آهن و لیتوگرافی «بر دروازه ابدیت» از ونسان ونگوگ است که از این لیتوگرافی تنها شش نسخه در سایر موزه های جهان وجود دارد. وجه تمایز این نسخه دست‌خط ون‌گوگ است که در زیر اثر عنوان تابلو «بر دروازه ابدیت» را نوشته است.

موزه درنتس در شهر آسن، استان درنته در شمال هلند قرار دارد و با بیش از ۱۶۰ سال قدمت، مجموعه هایی از آثار دوره های پیش از تاریخ تا هنر معاصر را در خود گردآورده است.

logo-samandehi