روایت مهربان سروش از "خیال"

خیال، عنوان اولین نمایشگاه هنرمند نوجوان مهربان سروش است که روز شنبه ۱۶ شریورماه ۹۸ در نگارخانه آفتاب افتتاح خواهد شد. در ادامه خواننده گفتگو با این هنرمند در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی وی باشید.


به گزارش گالری آنلاین، مهربان سروش هنرمند نوجوان شانزده ساله‌ای است که با یافتن استعداد و علاقه خود در زمینه هنرهای تجسمی از کودکی شروع به دریافت آموزش در زمینه طراحی و نقاشی کرده است و پس از چندین سال تلاش در این رشته برای اولین بار آثار خود را به نمایش می‌گذارد.
این هنرمند تجربه ساخت کارت پستال را نیز داشته که در نمایشگاه پیش رو در کنار آثار طراحی و نقاشی اش به نمایش و فروش گذاشته خواهند شد.
از دیگر تجربه‌های کار هنری سروش می‌توان به پتینه و کار ویترای اشاره کرد.
مهربان سروش در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کرد: مدت ها بود که در صدد برگزاری نمایشگاه بودم و با توجه به اینکه در یکسال اخیر کارهای رنگ روغن من پیشرفت بیشتری داشتند، توانستم چند کار رنگ روغن در کنار کارهای آبرنگم برای نمایشگاه آماده کنم. در واقع تکنیک‌های موردعلاقه‌ام رنگ روغن و آبرنگ هستند.
به گفته این هنرمند در این مجموعه ۱۴ اثر به نمایش در خواهد آمد که ۶ اثر رنگ روغن، ۱ اثر اکرلیک و مابقی آثار آبرنگ هستند.
کارهای آبرنگ اکثرا در ابعاد ۵۰.۷۰ سانتی متر و کار اکرلیک که روی مقوا ماکت اجرا شده نیز حدودا در سایز ۵۰.۷۰ سانتی متر است. از کارهای رنگ روغن ۵ اثر روی بوم و ۱ اثر روی مقوا ماکت است که در ابعاد ۵۰.۵۰ ، ۳۰.۷۰ و ۵۰.۷۰ هستند.
مهربان سروش ضمن اشاره به اینکه در تجربه تکنیک رنگ روغن موضوع‌های مختلفی را آزموده ولیکن مجموعه آبرنگ خود را در یک قالب پیش برده است، افزود: در این مجموعه کارها را با موضوع طبیعت و تحت عنوان خیال ارئه خواهم داد.
این نوجوان جویای هنر در مطالعه تکنیک رنگ روغن به کارهای هنرمندان مطرح رجوع کرده و در برخی موارد با تلاش در از آنِ خود سازی آن‌ها سعی کرده از تخیل خود نیز بهره بگیرد، ولیکن در کارهای آبرنگ تکیه بیشتری بر خیال و برداشت ذهنی‌اش از مفاهیم اطرافش داشته است.
"من همیشه در تابستان کلاس نقاشی می‌روم. در مدرسه تدریس هنر خیلی حرفه‌ای نبود و من معمولا در طول سال تحصیلی که کلاس نقاشی نمی‌روم، خودم کار می‌کنم." سروش که دانش آموز سال دهم رشته تجربی است، با بیان این مطلب و تاکید بر عدم اقناع روح هنرمندانه خود در زنگ هنر مدرسه، به نوعی از نگاه یک نوجوان به ضعف کیفیت سیستم آموزش هنر مدارس اشاره می‌کند که کم توجهی به این بخش در مدارس سال‌هاست دغدغه بسیاری از هنرمندان است.
وی در پایان افزود: هنوز در مورد اینکه در آینده در رشته هنر تحصیل کنم یا خیر، تصمیمی نگرفته‌ام.

نمایشگاه آثار این هنرمند تا ۲۳ شهریور ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان جهت بازدید می‌توانند در روز افتتاحیه شنبه ۱۶ شریورماه ۹۸ از ساعت ۱۶ الی ۱۹ و روزهای عادی از ساعت ۹ الی ۱۹ به نشانی خیابان شریعتی، روبروی خیابان دولت، خیابان امامزاده، نگارخانه آفتاب مراجعه نمایند.

logo-samandehi