نمایش تابلو نقاشی دختری که قرآن می‌خواند در موزه بریتانیا

تابلو نقاشی از «عثمان حمدی‌بیگ» هنرمند پیشگام ترکیه‌ای که هفته گذشته در یک حراجی میلیون‌ها دلار فروخته شد در نمایشگاه هنر اسلامی موزه بریتانیا نمایش داده می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته حریت دیلی نیوز،‌«عثمان حمدی بیگ»‌ در این تابلو نقاشی متعلق به سال 1880، دختری را در حال قرآن خواندن در کنار طراحی‌های رنگارنگ اسلامی به تصویر کشیده است. موزه هنر اسلامی مالزی،‌چندی پیش این اثر را 7.4 میلیون دلار خریداری کرد.

موزه بریتانیا پیشتر از برگزاری نمایشگاهی باعنوان «‌جهان اسلام چگونه هنر غرب را تحت تاثیر قرار داد» خبر داده بود. به گفته مدیر این نمایشگاه، هدف از برگزاری این نمایشگاه به تصویر کشیدن تاثیرات هنرمندان شرقی بر هنرمندان غربی و تکنیک‌های هنر غرب است.

تابلو نقاشی عثمان حمدی بیگ

مدیر این نمایشگاه افزود :« نمایش آثار «عثمان حمدی‌بیگ» در این نمایشگاه به عنوان هنرمندی که هم در ترکیه و هم در فرانسه فعالیت داشته است، بهترین انتخاب ممکن است.»‌

«عثمان حمدی‌بیگ» در سال 1842 به دنیا آمد و در سال 1910 درگذشت.

نمایشگاه «الهام گرفته از شرق: چگونه جهان اسلام هنر غرب را تحت تاثیر قرارداد» از دهم اکتبر آغاز به کار خواهد کرد و تا بیست و ششم ژانویه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

logo-samandehi