"آوای مهر"، کتاب اشعار و برخی نوشته های مهشید گرامی هنرمند، شاعر و‌ نویسنده رونمایی می شود

گرامی در مورد اشعارش می گوید: من از بچگی و‌ نوجوانی شعر می گفتم و داستانهایی می نوشتم، اما در مدتی کوتاه، آنها را دور می انداختم. در جوانی نیز این ذوق در من به حال غلیان بود اما همان مشکل انهدام اثر وجود داشت. تنها چند نوشته خاص و شعری درمورد مرگ پدرم مانده، که خودم هم نمی دانم چگونه آنها را حفظ کردم؟

دیگر آثار مربوط می شود به دوران بعد از انقلاب که شامل هایکو ، شعر نو و کلاسیک و برخی نوشته های پراکنده و سرودهایی عارفانه عاشقانه برای خداوند می باشد
در این برنامه هفت اثر نقاشیم را نیز برای اولین بار به پیشنهاد سرورم (سارا ثمری) عرضه نمودم.

به طور کلی در شعرها و نوشته ها و نقاشی هایم مهر و محبت و عشق به آفریدگارو آفرینش به خوبی مشهود است و آنجا که شکوه دیده می شود،بهرحال نمودارسختی ها و فشارهای بی حد زندگی است که در هر زمانی از روزگار قدیم تا به امروز وجود داشته و دارد.برخی اشعار بزرگانمان همچون حکیم سنایی، شیخ عطار وجلوتر میرزاده عشقی و ... نیز نمودار آرامش وهم نا آرامی است.

اما تا جا‌ئیکه توانستم شادی را بی پروا ابرازو زشتی رادر آخر به شکلی مثبت پایان دادم آنجا که می گویم:
(باید به صلابت سنگ های سر سخت
به بلندی کو‌ههای ستبر
به راست قامتی سرو سهی قد
دربرابر رنج هاو مشکلات ایستاد
وبر صخره های سرسبز
نام خوشبختی را حک نمود)

این مدرس دانشگاه در مورد ویژگی های نقاشی هایش میگوید:
فضای کارها کاملا روحانی، و کاربرد رنگ های سرد و خاکستری به فراوانی مشهودورنگ گرم به ندرت دیده می شود.

مراسم رونمایی از کتاب آوای مهر روز پنج شنبه هجدهم مهر ماه 98 در گالری هفت ثمر به آدرس خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه 5، پلاک 8 برگزار میشود.

علاقه مندان میتوانند از ساعت 16 الی 18 جهت شرکت در این مراسم و مشاهده آثار نقاشی این هنرمند به گالری هفت ثمر مراجعه نمایند.

logo-samandehi