مجتبی دانشور: کودکان حقی بر شهر دارند و شهر نیز حقی بر آنها دارد

گفتگوی گالری آنلاین با مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران

"میتوانیم از نقاشی های کودکان برداشت کنیم که بچه ها شهری را دوست دارند که فضای باز زیادی داشته باشد " این‌را مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در حاشیه نمایشگاه «شهری که من دوست دارم» بیان کرد. این رویداد هم‌زمان با هفته ملی کودک در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شده است. در ادامه خواننده این گفتگو باشید.

مجتبی دانشور در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: فراخوان مسابقه شهری که من دوست دارم تیرماه تابستان گذشته منتشرشد، دراین فراخوان ما از بچه های ۴ الی ۱۴ساله خواستیم که شهری را که دوست دارند یا شهری را که آرزودارند و درواقع شهر رویاییشان را برای ما نقاشی کنند و بفرستند. خوشبختانه استقبال خوبی هم شد حدودا۹۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که نشان دهنده استقبال خوب بچه ها بود. در نهایت هیئت داوران این جشنواره که متشکل از خانم ها نوش افرین انصاری و مشیری و آقایان طوفانی، بنی اسدی و جمال الدین اکرمی بود ۱۴۰ کار انتخاب شد که الان در نمایشگاه شاهد هستیم.

آثار منتخب به طور همزمان در طح شهر در سازه های شهری به مناسبت هفته کودک به نمایش در آمده است و درطول این هفته ما میتوانیم این کارها را در شهر ملاحظه کنیم. علاوه بر استقبال بی نظیر نکته‌ای که درمورد کارها وجود داشت، دید بسیار خوب بچه ها از شهر بود و این را میتوانیم از نقاشی های کودکان برداشت کنیم که بچه ها شهری را دوست دارند که فضای باز زیادی داشته باشد و فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری و حضور در اماکن دیدنی شهر در آن اتفاق بی افتد.
امروز افتتاحیه را با حضور همه بچه ها برگزار کردیم و ان شاالله اختتامیه را با حضور منتخبین و مدیران شهری روز شانزدهم مهرماه برگزار خواهیم کرد.

این مقام مسئول ارزیابی خود را استقبال از این نمایشگاه چنین عنوان کرد: استقبال بسیارخوب بود، در حقیقت من خودم به شخصه چه برای ارسال آثار چه برای حضور مخاطبین این حجم کار را پیش بینی نمی‌کردم و این نشان میدهد که ما بر نقطه درستی دست گذاشتیم. امیدوارم بتوانیم این راه را ادامه دهیم.

وی در ادامه ضمن اشاره بر اینکه یکی از اهداف اداره شهرداری واداره کل روابط شهروندی تکرار رویداد های دیگری برای کودکان است افزود: هم اکنون نزدیک به دومیلیون کودک در تهران داریم که اینها شهروندانی هستند که در شهر زندگی میکنند و حقی بر شهر دارند و شهر نیز حقی بر آنها دارد. در واقع سعی میکنیم این جمعیت تاثیرگذار را علاوه بر اینکه الان شهروند هستند و زمینه ساز شهر بهتری هم برای فردا هستند در رویدادها و برنامه های مختلف درگیر کنیم تا بتوانیم بیشتر از ظرفیت بچه ها استفاده کنیم.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 17 مهرماه همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ به در نگارخانه خیال شرقی موسسه صبا واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، پلاک ۱۲۵ مراجعه نمایند.

logo-samandehi