برگزاری اولین نمایشگاه پرتره‌های «گوگن»

گالری ملی لندن برای نخستین بار در جهان نمایشگاهی را به پرتره‌ها و خودنگاره‌های «پل گوگن» اختصاص داده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته آرت‌دیلی، ‌نمایشگاه «پرتره‌های گوگن» آثاری را که این هنرمند در زمان حضورش در «برتاین» یکی از استان‌های فرانسه در فاصله سال‌های ۱۸۸۰ تا ۱۹۰۳ خلق کرده است را به نمایش می‌گذارد.

برخی از معروف‌ترین خودنگاره‌های این هنرمند در این نمایشگاه نشان ‌می‌دهند که چطور «گوگن» ‌برای خلق پرتره‌هایش از شخصیت‌پردازی استفاده می‌کرده است. نحوه استفاده از رنگ‌های غلیظ و اشتیاقش به استفاده از موضوعات غیرغربی بر آثار بسیاری از هنرمندان بزرگ اواخر قرن نوزدهم تا بیستم میلادی همچون «آنری ماتیس» و «پابلو پیکاسو» تاثیرگذار بوده است.

گوگن

این نمایشگاه که در گالری ملی لندن برگزار می‌شود، ‌بیش از ۵۰ اثر از پرتره‌های «گوگن» را شامل می‌شود که بسیاری از آن‌ها به ندرت به نمایش گذاشته شده‌اند. آثار حاضر در این نمایشگاه از موزه‌های مختلفی چون «موزه ملی هنر غربی» واقع در ژاپن، «گالری ملی هنر» واقع در ایالات متحده، ‌«موسسه هنری شیکاگو» ‌و «موزه‌های سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک» ‌جمع‌آوری شده‌اند.

این نمایشگاه پرتره‌های گوگن را در دسته‌بندی‌های مختلف و در اتاق‌های جداگانه به نمایش می‌گذارد؛ برای مثال یک اتاق به خودنگاره‌های سال‌های جوانی این هنرمند، ‌یک اتاق به آثار خلق‌شده مربوط به دوران زندگی این هنرمند در «برتاین» و یک اتاق‌ به پرتره‌هایی که برای خلقشان از نمادهای مختلف استفاده شده، اختصاص یافته است.

این نمایشگاه که از هفتم اکتبر آغاز به کار کرده است تا بیست و ششم ژانویه سال ۲۰۲۰ به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

«پل گوگن» نقاش فرانسوی متولد سال ۱۸۴۸ است که یکی از مهمترین چهره‌های سبک امپرسیونیستی به شمار می‌رود. او در نقاشی، ‌مجسمه‌سازی و نویسندگی از سبک نمادگرایی پیروی می‌کرد. او در سال ۱۹۰۳ در فرانسه درگذشت.

logo-samandehi