یکی از آثار «سالوادور دالی»‌ دزدیده شد

یک طراحی از «‌سالوادور دالی» ـ هنرمند نامدار اسپانیایی ـ از یکی از گالری‌های هنری «سان‌فرانسیسکو» ربوده شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته آرت نت نیوز،‌ یکشنبه گذشته فردی وارد یکی از گالری‌های هنری واقع در «‌سان فرانسیسکو» شد و یک طراحی‌ ۲۰ هزار دلاری اثر «‌سالواور دالی» را از سه‌ پایه جدا کرد و ظرف مدت ۳۰ ثانیه از گالری خارج شد.

این گالری هنرهای زیبا، نمایشگاهی از حدود ۳۰ اثر «دالی» برگزار کرده بود و اثری که سارق ربود، طراحی «زرافه در حال سوختن» است که «دالی» در سال ۱۹۶۷ خلق کرده بود.

سالوادور دالی

این حادثه در حالی رخ داد که مدیر این گالری در روز دزدیده شدن به عنوان تنها عضو گالری در مکان حضور داشت. به گفته مدیر این گالری پس از خروج سارق حتی قفل و سیمی که برای محافظت از طراحی تعبیه شده بود نیز در محل وجود نداشت. به گفته پلیس دوربین‌های مدار بسته این گالری نیز در لحظه حادثه فعال نبوده‌اند.

مدیر این گالری می‌گوید، سارق نمی‌تواند این طراحی را بی‌صدا و بدون جلب توجه به فروش برساند.

«سالوادور فلیپه ژاسنتو دالی دوفک» نام کامل نقاش و هنرمند معروف اسپانیایی است که در سال ۱۹۰۴ در شهر کوچکی در شمال اسپانیا زاده شد.

معروف‌ترین اثر «سالوادور دالی»، «تداوم حافظه» نام دارد که در سال ۱۹۳۱ خلق شد. این نقاش معروف به دلیل شخصیت متظاهر و سبک نقاشی ویژه‌اش یکی از بهترین هنرمندان دوره‌ مدرن باقی مانده است. با وجود این که منتقدان بارها از او به دلیل داشتن شخصیت متظاهرانه انتقاد کرده‌اند، اما همواره آثار باارزشش سبب نجات شهرتش شده‌اند. مناظر تابلوهای این هنرمند اغلب مملو از اشیاء عجیب است.

«سالوادور دالی» همچنین در عرصه‌ عکاسی، مجسمه‌سازی و فیلم‌سازی هم فعالیت داشت. «دالی» که از نقاشان سبک سورئالیسم اسپانیا محسوب می‌شود، در ۲۳ ژانویه سال ۱۹۸۹ در اثر سکته‌ قلبی درگذشت و همان‌طور که تقاضا کرده بود، در نزدیکی موزه‌ «دالی» به خاک سپرده شد.


logo-samandehi