بزرگ‌ترین نمایشگاه آثار ابتدایی «رامبراند»‌ برگزار می شود

مسئولان هلند با برگزاری مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های آثار هنری «رامبراند» در سراسر این کشور، سیصد و پنجاهمین سال‌روز درگذشت این نقاش نامدار هلندی را گرامی می‌دارند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نت نیوز نوشت، یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های ترتیب‌داده‌شده برای گرامیداشت سیصد و پنجاهمین سال‌روز درگذشت «رامبراند» در موزه‌ای واقع در «لیدن»، شهر زادگاه این هنرمند برگزار می‌شود. مسئولان نمایشگاه حدود ۱۰ سال برای برگزاری این نمایشگاه که «رامبراند جوان - طلوع یک ستاره» نام دارد، زمان صرف کرده‌اند. این نمایشگاه اولین نمایشگاه جامع از تمامی آثار هنری اولیه این هنرمند محسوب می‌شود.

تابلو نقاشی متعلق به سال ۱۶۲۴،‌ زمانی که «رامبراند»‌ ۱۸ سال داشت و همچنین خودنگاره‌ای متعلق به سال ۱۶۳۵ زمانی که رامبراند جوان رسما به آمستردام نقل مکان کرد در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهند شد.

از دیگر آثار مهم این هنرمند که برای نخستین‌بار به نمایش گذاشته می‌شود، تابلو نقاشی «بگذارید کودکان به سمت من بیایند» ( ۱۶۲۷) است که در سال ۲۰۱۴ توسط موزه برگزارکننده این نمایشگاه در یک حراجی خریداری شد.

نمایشگاه «رامبراند جوان - طلوع یک ستاره» تا تاریخ نهم فوریه سال ۲۰۲۰ در موزه «De Lakenhal» واقع در شهر «لیدن» ادامه خواهد داشت.

«رامبراند» سال ۱۶۰۶ در هلند و در همان دوره‌ای که از آن با عنوان «دوره طلایی هلند» یاد می‌شود، متولد شد. تربیت او از همان کودکی با اندیشه‌های دینی در هم آمیخته شده بود و به همین خاطر هم این نگاه و باور مذهبی تا سال‌ها بعد در تفکرات این هنرمند خودش را نشان داد. «رامبراند» که به «نقاش تاریکی‌ها» شهرت دارد، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نقاشان تاریخ هنر شناخته می‌شود. یکی از ویژگی‌های اصلی نقاشی‌های این نقاش هلندی این بود که از دل تاریکی‌ها و با تکنیک سایه روشن، نور خلق می‌کرد. «رامبراند» در سال‌های آخر عمرش دچار انزوا و مشکلات مالی شد و در سال ۱۶۶۹ درگذشت.

logo-samandehi