تبدیل غرفه نمایشگاهی Expo به مجتمع اداری


گروه طراحی MVRDV از طرح جدید خود مبنی بر تبدیل غرفه اصلی هلند ی در نمایشگاه جهانی World Expo در Hannover رونمایی کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، در این پروژه غرفه نمایشگاهی سابق را به ساختمان اداری مشترک به انضمام دو بنا مخصوص خوابگاه دانشجویی و پارکینگ تبدیل می کند. هدف این تیم بازتعریف مفهوم پروژه اصلی برای دو ساختمان جدید و تجلیل از این ساختمان نمادین است.

طبق توضیحات گروه معماری MVRDV طراحی غرفه اصلی نمایشگاه Expo 2000 واکنشی به پیام هلندی در نمایشگاه Expo یعنی (هلند فضا خلق می کند) بود . شش منظره هلندی در یک برج گرد آمده، در حالی که باقیمانده فضا به فضایی باز در داخل محوطه نمایشگاه Expo تبدیل شده است. با گذشت سالها، این نمایشگاه بعنوان یک ساختمان مرجع مشهور برای طراحی پایدار در نظر گرفته شد که می توانست به خودی خود مانند یک اکوسیستم کامل عمل کند.

پروژه جدید با باز سازی ساختمان موجود و اضافه کردن دو ساختمان پلکانی در حاشیه مکان اصلی ، مفهوم "توده ای از چشم انداز" ( stacked landscape) را حفظ کرده است. غرفه نمایشگاهی بازسازی شده شامل دفاتر اداری مشترک و سالن اجتماعات خواهد بود ، در حالی که طبقه درختکاری شده ، زمین ماسه ای (ساحلی) ، گنبد پشت بام و راه پله های بیرونی به قوت خود باقی خواهند ماند. دو ساختمان جدید خوابگاه دانشجویی (در ساختمان بزرگتر) با دفاتر اداری و پارکینگ (در ساختمان کوچکتر) را به این مکان اضافه خواهد کرد. همه این ها حصاری (perimeter blocks ) در اطراف سایت ایجاد کرده که با پایین آمدن ارتفاع آن یک ورودی در بخش غربی سایت ایجاد می کند که دسترسی به حیاط گلکاری شده در مرکز مجتمع را ممکن می سازد . بام های پلکانی به شکل تراس های تماشایی و پر رنگ و لعاب با فضای سبز و امکانات ورزشی گرفته تا مکانی برای مطالعه و سینما ، ساخته شده اند.



logo-samandehi