تصمیم Macron در بازسازی منار مخروطی کلیسای جامع نوتردام به شکل سابق خود


علی رغم طرح ایجاد نوآوری در شکل منار کلیسای نوتردام، رئیس جمهور فرانسه می خواهدکلیسا که در جریان آتش سوزی فجیع در آوریل 2019 فرو ریخته بود، دقیقاً به شکل سابق خود بازسازی شود.
به گزارش گالری آنلاین، Macron روز پنجشنبه پس از ارائه گزارش 3000 صفحه ای مبنی بر روش های پیشنهادی جهت بازسازی چارچوب ، سقف و منار مخروطی کلیسا از سوی Philippe Villeneuve ، معمار ارشد و مسئول پروژه بازسازی ، این تصمیم را اتخاذ کرد.
این معمار برخلاف رئیس جمهور فرانسه، که اندکی پس از وقوع فاجعه اعلام کرد که " حالتی از معماری معاصر" را باید جایگزین منار مخروطی کرد، همواره خواستار حفظ وفادار ی نسبت به طرح اصلی این عمارت بود.
منار مخروطی به سبک گوتیک هنگام بازسازی در قرن 19 به عمارت کلیسا اضافه شد. طراحی های Eugene Viollet-le-Duc همچنان نگهداری می شود.
اظهارات Macron مبنی بر اضافه کردن اندکی معماری مدرن به عمارت قرون وسطایی، معماران سرتاسر جهان را بر آن داشت تا طرح های پیشنهادی خود را از جمله استخر روی پشت بام ، بام سبز با یک تراس ، مناری از پوشش شیشه ای که در مزرعه های شهری مورد استفاده قرار می گیرد و حتی پارکینگ اتومبیل ارائه دهند.
اما Villeneuve ثابت کرد که پایبندی به طرح های اصلی امکان بازسازی هر چه سریع تر بنا را فراهم خواهد ساخت،. استدلالی مهم برای Macron که متعهد شده است بازسازی و مرمت این بنای تاریخی را بطور کامل و به موقع برای المپیك 2024 که قرار است در پاریس برگزار شود ، به اتمام برساند.

logo-samandehi