پروژه های احیای معماری سنتی اسپانیا

برندگان رقابت معماری 2020 Driehaus

حفظ هویت و ارتقا معماری سنتی اسپانیا از اهداف برگزاری رقابتی بود که توسط دولت اسپانیا راه اندازی شد.


به گزارش گالری آنلاین، نتایج رقابت بین المللی معماری Richard H. Driehaus (2020-2019) از سوی دولت اسپانیا اعلام شد. در این رویداد از معماران و شهرسازان سراسر دنیا دعوت شد تا پروژه هایی جهت ارتقاء معماری محلی و سنتی اسپانیا طراحی کنند.


چهار شهر اسپانیا ( Santa Cruz de la Palma ، Santiago de Compostela ، Alzira و Guadix ) که همه آن ها از سوی شهرداری های محلی اسپانیا پیشنهاد و در مرحله اول رقابت انتخاب شدند در این رقابت مشخص شدند. این ابتکار بی سابقه و شگرف با حمایت وزارت حمل و نقل، ترابری و توسعه شهری و به نمایندگی از طرف Richard H. Driehaus ، سرمایه دار آمریکایی و به واسطه صندوق خیریه R.H.D. ، به دنبال همکاری معماران سراسر جهان برای احیای معماری سنتی اسپانیایی است.


در این رقابت جوایزی برای پروژه های معماری و شهری که در تجلیل از هویت محلی و ایجاد فضای شهری زیبا، منسجم وپایدار بر معماری سنتی تاکید می کنند ، در نظر گرفته شد. از شرکت کنندگان خواسته شد از متریال ها و تکنیک های ساختمان سازی سنتی مکانهایی که برای نمایش کار خود انتخاب کرده اند، استفاده نمایند و در صورتی که پروژه های آنها با فرصت های شغلی درجوامعی که در آن مشغول به کار هستند، همراه باشد، جوایزبیشتری برای آن ها در نظر گرفته شود.

رقابت امسال (2020-2019) چهارمین سال برگزاری این دوره از رقابت ها بود و سه رقابت پیشین نیز در سال های 2017 ، 2018 و 2019 برگزار شد. خواست نهایی این رقابت به نمایش گذاشتن طرح هایی است که بتواند بسیاری از معضلات مسکن و شهری امروزه را برطرف کرده و از طرف دیگر برای تاریخ و فرهنگ معماری اسپانیا نیزافتخار آفرین باشند.




logo-samandehi