افتتاح فروشگاه Apple Store در پکن

فروشگاه متفاوت Apple Store در محله شهری Sanlitun در پکن چین توسط Foster + Partners طراحی شده است.

به گزارش گالری آنلاین، اولین فروشگاه Apple که در اصل در سال 2008 در چین ساخته شده است، به مجاورت ساختمان قدیمی خود تغییر مکان داده تا بیشتر به جنبه های اجتماعی پرداخته و تعاملی جدید با خیابان های خلوت و بی روح اطراف خود ایجاد کند. این فروشگاه مشرف به میدان بزرگ شهر که در واقع کانون اجتماعی برای آن منطقه به شمار می رود، قرار دارد.

فروشگاه Sanlitun Apple که توسط Foster + Partners باز سازی شده ، به تازگی در پکن افتتاح شد. طراحی این فروشگاه نتیجه همکاری نزدیک Apple و شرکت معماری Foster + Partners است. بنابر اظهارات Stefan Behling ، رئیس استودیو Foster + Partners، Apple Sanlitun فروشگاهی است که تمرکزش بر روی همگانی بودن و جلب توجه کننده بودن آن است. چه از لحاظ بصری، چه ظاهری و چه مجازی " ، فروشگاه از انرژی محیط اطراف خود انگیزه گرفته و فضای داخل و خارج را به یکدیگر پیوند می دهد. این معماری " پوشش ساختمانی متخلخلی را پیاده سازی کرده است که به چهار طرف باز شده و به شبکه سیرکولاسیون چند طبقه متصل می شود" . در واقع ، نمای اصلی ساختمان که رو به میدان قرار گرفته منبع اصلی ورود نور طبیعی به فضای داخل ساختمان و نمای شیشه ای پشت ساختمان نیز پوشیده از درخت است. از هر طرف نیز راه پله های بزرگ مشتریان را به سمت غرفه Genius Grove هدایت می کند.

در سالن طبقه بالای ساختمان مبل های چرمی یک شکل قرار داده شده و فضایی برای تماشای منظره پر جنب و جوش میدان ایجاد می کند. سقف بزرگ و جلو آمده ساختمان نیز که سایبانی در طبقه بالا ایجاد کرده از 390 متر مربع پنل های یکپارچه فتوولتائیک پوشیده شده است . طراحی پیشرفته نما، تهویه مطبوع بهینه و سیستم های روشنایی کارآمد از سایر اقداماتی است که جهت صرفه جویی در مصرف انرژی در این ساختمان بکار گرفته شده اند.

logo-samandehi