اولین آثار Edward Hopper تقلیدی از هنرمندان دیگر از آب در آمد

دانشجوی مقطع دکتری هنر این تصور را که Hopper هنرمندی کاملاً خلاق و غیر متاثر از دیگران بود را به چالش کشید.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، اغلب دانشجویان دوره هنر در رویای کشف اثری ناشناخته از هنرمندی هستند که به تحقیق در مورد آن بپردازند، اما Louis Shadwick به امری خلاف این موضوع دست پیدا کرد. Shadwick در حین تحقیقاتی که در دوره دکترای خود برای موسسه هنر معروف Courtauld در لندن در مورد Edward Hopper انجام می داد، متوجه شد که سه مورد از اولین نقاشی های رنگ روغن این هنرمند بزرگ امریکایی مربوط به دهه 1890 را نمی توان اصل دانست. Shadwick دو نسخه از نقاشی ها ی کپی شده را در مجله ای ویژه هنرمندان غیرحرفه ای پیدا کرده است که سال ها پیش از کشیده شدن آن ها توسط Hopper در این مجله به چاپ رسیده بود. نسخه های کپی شده حتی خصوصیات دقیق لازم برای کپی برداری از یک اثر را دارا بودند.

وی در اوایل تابستان امسال هنگام جستجو در گوگل در دوران بیماری همه گیر که از آن به عنوان "لحظه یافتم" نام برده است، در یکی از شماره های مجله The Art Interchange در سال 1890 با نقاشی "غروب یک زمستان" اثر کرین مواجه شد که تقریباً با نقاشی دوران نوجوانی Hopper، که مدت هاست با نام "برکه یخ زده قدیمی در Nyack" شناخته می شود و تقریبا در سال 1897 منظره ای زمستانی با شعاع نور رو به افول را به تصویر کشیده است، مطابقت داشت. (در حال حاضر یک گالری این اثر را با قیمت 375،000 دلار در معرض فروش گذاشته است اما تغییر وضعیت اثر ممکن است بر روی پیشنهاد خریداران تأثیر بگذارد.)

گفته های پژوهشگران از خانواده Hopper ها نشان می دهد که خانه کودکی او را در Nyack نیویورک بوده و استعداد فوق العاده ای به عنوان یک نقاش جوان خودآموز داشته است اما هیچکدام از این ادعاها حقیقت ندارد. این دانشجو مدعی شده است، هیچ یک از نقاشی های رنگ روغن Hopper مربوط به Nyack نبوده و این هنرمند تا زمانی که وارد دانشگاه هنر شود در نقاشی رنگ روغن از استعداد متوسطی برخوردار بوده است. Shadwick هم چنین اضافه کرد، "حتی نحوه رنگ آمیزی نیز کاملا با نقاشی های که حتی 5 سال بعد از آن کشیده است تفاوت دارد.

معاون مدیر موزه هنر Blanton به نام Carter Foster، در آستین، اقرار کرد که با توجه به این که قبل از ظهور هنر مدرن و آزادی های آن، تقریباً همیشه هنرمندان کار خود را با کپی برداری آغاز کرده اند، این یافته به هیچ وجه برای او تعجب آور نبوده است.

logo-samandehi