اهدای نشان شوالیه به هنرمند نقاش توسط ملکه الیزابت

نقاش سیاه پوست Frank Bowling OBE RA به پاس تاثیرگذاری در هنر انگلستان عنوان و نشان افتخاری شوالیه را در مراسم سالگرد تولد ملکه انگلیس توسط شخص ملکه دریافت کرد.

به گزارش گالری آنلاین، فهرست دریافت کنندگان نشان های افتخار در سالروز تولد ملکه، دستاوردهای گسترده افراد خارق العاده در سراسر انگلستان را به رسمیت می شناسد. Bowling که در طول شش دهه از حرفه طولانی خود پیوسته در جستجوی رسیدن به اهداف والا در هنر نقاشی بود، خود تاییدی بر خدمت ابدی او به هنر انگلیس شمرده می شود. او در سن 86 سالگی همچنان هنرمندی فعال با وجدان کاری مهار نشدنی است که تقریباً هر روز در استودیوی به به فعالیت مشغول است. Sir Frank می گوید: "من جستجوی خود در باره قابلیت های رنگ را آغاز کرده ام و هر بار خود را در حال ساختن اثر جدیدی می بینم. اراده سیری ناپذیری که در تجربه و آزمایش بر روی رنگ، فرم و فرآیند کار برای خلق آثار جدید و بکر دارم مرزهای مدیوم در هنر را در حالیکه از لحاظ منطقی ریشه در هنر انتزاعی پس از جنگ دارند، جابه جا می کند. کارهایی که می توان با رنگ انجام داد به حدی گسترده و متنوع است که فکر نمی کنم که هرگز آن ها را به پایان برسانم. هویت من به عنوان یک هنرمند بریتانیایی که در مدرسه هنر های سنتی انگلیسی آموزش دیده ام، همیشه برای من حیاتی بوده و لندن را از زمان ورودم در سال 1953 خانه و وطن خود می دانم. شناخته شدن من با عنوان افتخاری شوالیه به خاطر سهمی که در هنر نقاشی و تاریخ هنر انگلیس داشته ام برای من مایه مایه افتخار است. دوستان و خانواده ام از دهه 1960 در استودیوی من نقش داشته اند، من به عنوان همسر، پدر و اخیراً نیز به عنوان پدر پدربزرگ افتخار می کنم که در کانون خانواده ای امروزی قرار گرفته ام و از آن ها بسیار سپاسگزارم."

هنرمند نقاش Frank Bowling از برجسته ترین نقاشان انگلیسی در قید حیات به شمار می رود. در طول شصت سال گذشته، تابلوهای نقاشی بزرگ و به سبک انتزاعی این هنرمند به دنبال کشف ماهیت و قابلیت های رنگ و همچنین به دنبال فرم های مختلف بیان هنری بوده است که هردو از نکاتی ظریف و مهم و بی پایان برخوردار هستند. در ماه مه 2019، نمایشگاهی از آثار او با عنوان "قابلیت های رنگ بی پایان است"، در موزه Tate Britain برگزار شد که با تحسین منتقدان هنر مواجه شد. Bowling در سال 1953 در بارتیکا، گویان بریتانیا، متولد شد و پس از گذراندن خدمت وظیفه در نیروی هوایی سلطنتی، به تحصیل در رشته هنر ادامه داد و در سال 1959 موفق به اخذ بورسیه تحصیلی برای کالج سلطنتی هنر لندن شد. اولین نقاشی های این هنرمند لایه هایی از داستان زندگی او را به سبک انتزاعی و با گنجاندن تصاویر سیلک اسکرین از خانه و اعضای خانواده اش در Guyana، در خود جای داده است. در سال 1966 که به نیویورک نقل مکان کرد و بطور جدی به سبک انتزاعی روی آورد. تغییر سبک او به زودی با موفقیت در کسب دو بورسیه تحصیلی Guggenheim (1967 ،1973) و برگزاری نمایشگاه انفرادی در موزه هنرهای آمریکایی Whitney، نیویورک در سال 1971 همراه بود.

وی با تمرکز بیشتر بر روی متریال ها، فرآیند نقاشی و رنگ، پالت منحصر به فردی برای نقاشی های بزرگ آبستره تَغَزُلی و درخشان خود ابداع کرد. در این دوره است که "Map Paintings" تاثیر گذار Bowling شامل مجموعه ای از زمینه های رنگی منطبق با نقشه های استنسیل شده استرالیا، آمریکای جنوبی و آفریقا ایجاد شد. این هنرمند که به دلیل نوشته هایش در زمینه هنر به خصوص، در بحث پیرامون فورمالیسم و هنر سیاه شناخته شده است، همیشه برچسب هایی محدود کننده ای را که سعی میشد آن را به گروه خاصی نسبت دهند، رد می کرد و سرانجام در سال 2005 به عنوان اولین هنرمند سیاه پوست به عضویت آکادمی سلطنتی در آمد.

logo-samandehi