ارادت خوش‌نویسان ایرانی به ساحت حضرت محمد(ص)، به میزبانی «صبا»

صبا با میزبانی از نمایشگاه گروهی «پیامبر اعظم(ص)» و کارگاه خوشنویسی، جلوه‌گاهی از ارادت جمعی از خوش‌نویسان برجسته و ممتاز کشور به ساحت رسول مهربانی‌ها و رحمت عالمیان شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه صبا، کارگاه خوش‌نویسی سه تن از خوش‌نویسان برجسته کشور، روز دوشنبه 12 آبان 1399، در نگارخانه «استاد فرشچیان» مؤسسه صبا با همکاری موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد.

در این کارگاه که به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بدون حضور مخاطب برگزار شد، «غلامرضا سپهری»، «محسن میرحسینی» و «ازهار شرکا» نام مبارک حضرت محمد(ص)، را با خطی خوش به رشته تحریر درآوردند.

همزمان با برگزاری کارگاه خوش‌نویسی، نمایشگاهی شامل 40 اثر از بیش از 30 هنرمند که این هنرمندان همه از استادان شاخص و شناخته‌شده خوش‌نویسی ایران به شمار می‌روند، در گالری استاد محمود فرشچیان مؤسسه فرهنگی هنری وپژوهشی صبا برپا شد.

در این نمایشگاه که به مناسبت هفته وحدت، و ولادت پرسعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، برگزار شد، آثاری از انواع قالب‌ها: نستعلیق، شکسته، نسخ، ثلث، و نقاشی‌خط را به نمایش ‌درآمد.

مجموعه‌ای که در این نمایشگاه رونمایی شد، شامل آثاری است که فقط در طی سه روز و به دنبال فراخوان انجمن خوش‌نویسان ایران خلق و اجرا شده و با همکاری این انجمن ،فرهنگستان هنر و موسسه فرهنگی هنری وپژوهشی صبا شکل گرفته است.

این نمایشگاه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا 25 آبان در مؤسسه فرهنگی هنری وپژوهشی صبا ادامه خواهد داشت.

logo-samandehi