ارائه مقالات و نمایشگاه آثار همایش استاد علی‌محمد اصفهانی در فضای مجازی

به دنبال اعلام محدودیت‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور بر اثر بیماری همه‌گیر کرونا؛ مقالات و نمایشگاه آثار همایش استاد علی‌محمد اصفهانی در وبگاه و صفحات فضای مجازی فرهنگستان هنر ارائه خواهد شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، همایش استاد علی‌محمد اصفهانی، کاشی‌ساز و نقاش روی کاشی در دوره قاجار که در سال گذشته فراخوان آن منتشر شد، به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا و اعلام محدودیت‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور، در زمان مقرر برگزار نخواهد شد. طی برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده سخنرانی‌های علمی و پژوهشی این همایش ضبط و در آینده نزدیک در وبگاه و صفحات فضای مجازی فرهنگستان هنر منتشر می‌شود.

از دستاوردهای این همایش که با همکاری معاونت علمی و پژوهشی فرهنگستان هنر و شهرداری اصفهان محقق خواهد شد، می‌توان به چاپ و انتشار نخستین کتاب پژوهشی درخصوص زندگی و آثار علی‌محمد اصفهانی، تهیه و تدوین و نشر مجموعه مقالات همایش با عنوان سیاه قلم با یازده مقاله پژوهشی و ارائه تصاویر منتخب از آثار برجای مانده از این هنرمند در قالب نمایشگاه مجازی اشاره کرد.

استاد علی‌محمد اصفهانی از مشهورترین و پرکارترین هنرمندان طراح، نقاش و کاشی‌کار طراز اول اواخر دوره قاجاریه است. او در سال 1301هـ ‌.ق به تهران عزیمت کرد و طی 11 سال روند کاشی‌سازی پایتخت را تحت تاثیرآثارش قرار داد. این استاد رساله‌ای علمی در فن سرامیک و رنگ‌سازی نگاشت و آثار بسیار با ارزشی خلق کرد که اکنون در مشهورترین موزه‌های جهان نگهداری و در ابنیه دوره قاجار دیده می‌شود.

logo-samandehi