نمایشگاه دائمی «باب راس» در آمریکا برپا شد

نمایشگاه دائمی «باب راس» نقاش معروف برنامه «لذت نقاشی» در شهر محل ضبط این برنامه برپا شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، باب راس نقاش و مجری معروف آمریکایی بود که در ایران بیشتر با برنامه لذت نقاشی شناخته می‌شود. راس از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۴ بیش از ۴۰۰ قسمت از این برنامه آموزش نقاشی را برای شبکه پی‌بی‌اس آمریکا جلوی دوربین برد و از سال ۱۳۸۰ نیز به همت شبکه چهار صدا و سیمای ایران میهمان خانه‌های مخاطبان ایرانی شد. به تازگی خبرهای جدید و هیجان‌انگیزی برای طرفداران این نقاش و برنامه محبوبش به گوش می‌رسد.

روزنامه نیویورک تایمز در یک مقاله جدید از تبدیل خانه سه طبقه‌ای که زمانی محل فیلمبرداری لذت نقاشی بود، به یک نمایشگاه دائمی در گرامیداشت باب راس خبر داد.

در این نمایشگاه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری واقع در شهر مونسی ایالت ایندیانا، کهتجربه باب راس (Bob Ross Experience) نام دارد، صحنه فیلمبرداری لذت نقاشیبه گونه‌ای بازآفرینی شده است که گویی راس با همان صدای دلنشینش به هنرجویان پشت صفحه تلویزیون می‌آموزد که چگونه از ادغام رنگهای آبی و صورتی برای کشیدن آسمان استفاده کنند یا در جای لازم سایه روشن بزنند.

در این نمایشگاه یک مجموعه منتخب از تابلوهای معروف این هنرمند آمریکایی از جمله کوهستان خاکستری (Gray Mountain) و غروب آگلو(Sunset Aglow) ردیف شده‌ و یک اتاق نشیمن به سبک دهه ۸۰ میلادی (همزمان با دوران ساخت لذت نقاشی) برای بازدیدکنندگان تدارک دیده شده است. در این نمایشگاه همچنین می‌توان در کنار سایر یادگارهای باب راس، از وسایل شخصی وی از شانه سر گرفته تا دسته کلیدش نیز بازدید کرد. به جز کاردک نقاشی، سه‌پایه و قلموهای این هنرمند آمریکایی، لمس اکثر مصنوعات موزه برای بازدیدکنندگان مجاز است.

این موزه که ماه اکتبر (مهر- آبان ۹۹) افتتاح شد، در Lucius L. Ball House مجموعه مینتریستا قرار دارد که تمام سال با ساختمان‌های تاریخی، مراکز تفریحی مختص کودکان و کارگاه‌های مختلف، میزبان بازدیدکنندگان است.

کمی بالاتر از این مجموعه، نمایشگاه تعاملیتجربه باب راس در ساختمان دیگری ادامه پیدا می‌کند که در آن مربیان مجرب در سبک نقاشی راس هر ماه چند کلاس‌ پیشرفته برگزار می‌کنند.


logo-samandehi