تبدیل باجه تلفن‌های قدیمی به محلی برای نمایش هنر

باجه تلفن‌های نوستالژیک در نیویورک به جایگاهی برای نمایش آثار هنری تبدیل شدند.

به گزارش گالری آنلاین، ایرنا به نقل از از مجله آرت نیوز نوشت، دامین اورتگا هنرمند مشهور مکزیکی وبیری زاکر مدیر شعبه نیویورک گالری کوریمانزوتو در ابتکاری جدید باجه‌های قدیمی تلفن در مرکز شهر منهتن را به نمایشگاه‌های هنری تبدیل کردند.

در این طرح که تایتن(TITAN) نام دارد، آثار ۱۲ هنرمند تا سوم ژانویه (۱۴ دی ۹۹) در باجه تلفن‌های جداگانه خیابان ششم منهتن به نمایش گذاشته می‌شود. هر هنرمند باجه مخصوص خودش را دارد و آثارش را در سه وجه شیشه‌ای کیوسک که معمولا محل قرارگیری تبلیغات است، نمایش می‌دهد.

نقش این باجه‌ها در قالب فضاهای هنری نقشی است موقتی، زیرا به محض به پایان رسیدن نمایشگاه، برچیده شده و با کیوسک‌های وای فای جایگزین خواهند شد.

نمایشگاه تلفنی؛ از هدف تا دستاورد

اگرچه طرح برگزاری نمایشگاه هنری در باجه‌های عمومی تلفن با فضای فرهنگی سال ۲۰۲۰ هماهنگ است اما برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری آن به یک سال پیش و قبل از همه‌گیری کرونا باز می‌گردد. به گفته اورتگا، تایتنبرای هنرمندان فرصتی ایجاد کرد تا در حرکتی که به فضای دیجیتال محدود نبود، مشارکت کنند.

زاکرنیز در این باره می‌گوید: در دورانی که مردم در خانه‌هایشان زندانی شده‌اند، ایده این که کنار هم در خیابان به تماشای نمایشگاهی بایستیم که حتی نیمه شب هم می‌توان از آن بازدید کرد، واکنشی مستقیم به همه‌گیری کروناست.

مدیر شعبه نیویورک گالری کوریمانزوتو در توضیح این طرح هنری افزود: برای راه‌اندازه یک پروژه در فضایی که هیچ سابقه‌ای در نمایش هنر نداشت، یک انرژی جمعی وجود داشت. به جای این که در چهاردیواری‌ای که در نیویورک ساخته بودیم بمانیم، به قلب شهر و کانال ارتباطات بازگشتیم.

باجه‌های تلفن فضایی ایده‌آل برای پیاده‌سازی این پروژه بودند چون در فضای عمومی قرار داشتند اما کسی بهشان توجه نمی‌کرد. به گفته زاکر، این باجه‌ها زوایایی از فضا هستند که نامرئی هستند و در عین حال در جای جای شهر وجود دارند، هرچند افراد بدون این که نگاهی به آنها بیندازند از کنارشان رد می‌شوند.

logo-samandehi