برگزاری یک نمایشگاه ویژه به مناسبت صدوپنجاه‌سالگی چهارمین موزه پربازدید جهان

«موزه متروپولیتن نیویورک»، از بزرگ‌ترین و مشهورترین موزه‌های جهان، تولد ۱۵۰ سالگی خود را با برگزاری یک نمایشگاه ویژه جشن می‌گیرد.

به گزارش گالری آنلاین، ایرنا به نقل از از مجله اسمیتسونین نوشت، در سال ۱۸۶۶ گروهی از بازرگانان و رهبران اجتماعی موزه هنر متروپولیتن را بدون هیچ اثر هنری در شهر نیویورک افتتاح کردند. این موزه چهار سال بعد در تاریخ ۱۸۷۰ اولین شیء قیمتی خود را به دست آورد که یک تابوت سنگی متعلق به قرن سوم میلادی بود.

از آن روز تاکنون، موزه هنر متروپولیتن هزاران شیء ارزشمند را به کلکسیون خود اضافه کرده است و به یکی از مشهورترین گنجینه‌های میراث فرهنگی جهان تبدیل شده که سالانه بیش از ۷ میلیون بازدیدکننده دارد. این موزه همچنین میزبان مجموعه‌ای بزرگ و کمیاب از آثار مربوط به تاریخ اسلام و ایران باستان نیز هست.

حال به مناسبت فرارسیدن صدوپنجاهمین سالروز تاسیس این موزه هنری، نمایشگاهی با عنوان Making the Met: ۱۸۷۰–۲۰۲۰ برگزار می‌شود که تاریخچه این موزه را در کنار تاریخی از مجموعه هنر غرب از پایان جنگ داخلی آمریکا تا امروز، به معرض نمایش خواهد گذاشت.

در این نمایشگاه، ۲۵۰ مورد از آثار موزه متروپولیتن به همان ترتیبی که به مجموعه این موزه اضافه شده‌اند، به نمایش درمی‌آیند. این آثار در کنار هم تاریخی از عادات و ارزش‌های موزه متروپولیتن در گردآوری آثارش را نشان می‌دهد که به نقل از جیسون فاراگو از روزنامه نیویورک تایمز، تقارنی عجیب و غریب از آثاری متعلق به دوره‌های زمانی گوناگون برآمده از بخش‌های مختلف جهان است.

علاقه‌مندانی که خواهان بازدید حضوری از این نمایشگاه هستند، باید برخط بلیت زمان‌دار بخرند. اما با توجه به شیوع کرونا، متولیان موزه متروپولیتن برای علاقه‌مندان به بازدید مجازی نیز چند پیشنهاد دارد: هنردوستان می‌توانند به تور صوتی یک ساعته از مهمترین بخش‌های این نمایشگاه با صدای استیو مارتین هنرپیشه سرشناس آمریکایی گوش دهند یا از طریق اپلیکیشن Arts & Culture گوگل به صورت مجازی از نمایشگاه بازدید کنند.

موزه هنر متروپولیتن نیویورک پس از تعطیلی شش‌ماهه به دلیل شیوع کرونا، از ۲۹ اوت (۸ شهریور ۹۹) بار دیگر به روی بازدیدکنندگان باز شد.

logo-samandehi