درآمدزایی مجازی از نمایشگاهی حقیقی در نگارخانه ملی انگلیس

نگارخانه ملی انگلیس با ارائه سفر مجازی سی‌دقیقه‌ای به نمایشگاهی از آثار «آرتمیزیا جنتیلسکی» (مشهورترین بانوی نقاش دوران باروک) در ازای ۸ پوند، راهی برای درامدزایی از نمایشگاهی حقیقی در این نگارخانه یافته است.

به گزارش گالری آنلاین، ایرنا به نقل از روزنامه هنرچاپ لندن نوشت، آثار آرتمیزیا جنتیلسکی (۱۵۹۳ تا ۱۶۵۶) Artemisia Gentileschi نقاش ایتالیایی سبک باروک و از شخصیت‌های مطرح هنر ایتالیا و بزرگترین فرزند نقاش اوراتزیو جنتیلسکی Orazio Gentileschi است. لتزویا تروس/ letizia Treves نمایشگاه گردان این نمایشگاه بازدیدکنندگان مجازی را در ۳۰ دقیقه به مهمانی آثار این هنرمند بنام ایتالیایی می برد.

وی دربیانیه این نمایشگاه مجازی گفته است: با اینکه این فیلم نمی تواند کاملا جایگزین تجربه مشاهده حضوری آثار این نقاش مطرح باشد؛ به ما اجازه می دهد داستان زندگی و نقاشی آتمیزیا را با افراد زیادی سهیم شویم و به طور خاص آنهایی که نمی توانند خود را به موزه ملی لندن برسانند.

تروس افزوده است برگزاری این نمایشگاه که قرار بوده ابتدا در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) برگزار شود به دلیل دور اول قرنطینه به تعویق افتاده و اکنون به دلیل دور دوم قرنطینه‌ها در انگلیس (تا دوم دسامبر/ ۱۲ آذر) به طور موقت بسته شده است.

پایگاه اطلاع رسانی این نگارخانه هم اعلام کرده بلیت های بازدید حضوری از سوم دسامبر به بعد برای فروش در دسترس است و تور مجازی هم برای اعضای موزه ملی رایگان خواهد بود.

این نمایشگاه که از سال قبل در مورد برگزاری آن تبلیغ شده بود و بعضی نشریات هنری آن را بهترین فرصت برای تماشای آثاری از هنرمند دوران باروک دانسته بودند، ۳۰ اثر از آرتمیزیا را در نگارخانه ملی به نمایش گذاشته که نیمی از آنها از مجموعه داران ایتالیایی به نگارخانه امانت داده شده است.

درامدزایی موزه ها و نگارخانه ها از محتواهای هنری و فرهنگی شان در زمانه کرونا و قرنطینه های پی در پی یکی از مهم ترین مسائل موزه هاست. همچنین اینکه ایا موزه ها باید این محتواها را رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهند یا برای آن پول بگیرند محل سوال و رایزنی مدیران موزه ها و نگارخانه ها شده است.

شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین دسامبر سال گذشته میلادی (آذر ۱۳۹۸) و گسترش سریع آن در سطح جهان که تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۵۸ میلیون نفر به آن مبتلا شده و نزدیک به یک میلیون و چهارصد هزار نفر در اثر آن درگذشته اند فعالیت های فرهنگی و هنری را در سراسر جهان با دشواری و تعویق و تاخیر و لغو روبرو کرده است.

logo-samandehi