دومین نمایشگاه منطقه ای مد و لباس و صنایع دستی به صورت مجازی افتتاح میشود

دومین نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی به صورت مجازی با میزبانی دانشگاه گیلان و مشارکت دانشگاههای دوازده گانه مناطق (مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، قزوین، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سمنان، تهران و قم) با هدف بهره گیری از تمام ظرفیتهای موجود و ممکن در دانشگاهها، افزایش غرورملی، ارتقاء توانایی ها و مهارتهای دانشجویان دختر وایجاد زمینه های ورود آنان در فضای کسب و کار، در تاریخ نهم آذر ماه 1399 به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه گیلان، مقررشده بود این نمایشگاه در فضای مناسب نمایشگاهی به صورت حضوری انجام پذیرد که در این خصوص پیش بینی های لازم انجام شده بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، این برنامه با قدری تاًخیر و براساس برنامه ریزی های انجام شده، در فضای مجازی (برخط) به اجرا در خواهد آمد.


از دانشگاههای مشارکت کننده در این نمایشگاه فقط ، (دانشگاههای گیلان، زنجان، قم، خراسان شمالی، سمنان قزوین و زنجان) توانسته اند با تجمیع وارسال آثار دانشجویان دختر در دو بخش (مد و لباس وصنایع دستی) به صورت فعال شرکت نمایند که اطمینان داریم دانشگاههای جامانده صرفاً به دلیل شرایط کنونی و عدم دسترسی مسئولین و کارشناسان فرهنگی برای ارتباط گیری با دانشجویان، قادر به دریافت و ارسال آثار نبوده اند. امیدواریم در آینده در دوره بعدی برگزاری نمایشگاه در فضای غیر کرونایی، شاهد حضور پرشور این دانشگاهها هم باشیم.

در اینجا لازم می دانیم موارد و موضوعات مرتبط به این نمایشگاه را به صورت جداگانه برشمریم:

- آثار دریافتی دانشجویان دختر دانشگاهها در هر دو بخش (مد، لباس و صنایع دستی) توسط دو داور متخصص در این امور، داوری شد که انشاءالله اسامی دانشجویان برگزیده، در مراسم اختتامیه نمایشگاه مورخ 11/09/1399 اعلام خواهد شد و به سه نفر از برگزیدگان در هر بخش، لوح یادبود و جوایزی تعلق خواهد گرفت.

- دو مورد کارگاه هم توسط اساتید فن (آقایان دکتر معین مهدی پور مربی صنایع و استاد رشته نساجی در دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان و دکتر فرزاد رشیدی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان) در هر بخش داشتیم که لینک این کارگاهها در صفحه نمایشگاه مجازی به صورت آفلاین در معرض دید مخاطبان گرامی قرار خواهد گرفت.

- مراسم افتتاحیه نمایشگاه مجازی همانطوریکه قبلا هم به آن اشاره شد روز یکشنبه مورخ 09/09/1399 راس ساعت 10 صبح خواهد بود، مدت نمایشگاه سه روزه است که با مراسم اختتامیه در روز سه شنبه مورخ 11/09/1399 به پایان می رسد. در این مراسم افتتاحیه خانم دکتر ابتکار معاون محترم ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، آقای دکتر رضی ریاست محترم دانشگاه و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان سخنرانان برنامه با حضور مجری، بیاناتی خواهند داشت.

در پایان امیدواریم در روزهای برگزاری نمایشگاه مجازی و حتی بعد آن، ضمن دیده شدن آثار و توانمندی های دانشجویان دختر دانشگاههای کشورمان، بیشتر از هر زمان دیگری این تولیدات مورد توجه فعالین عرصه لباس و پوشاک و صنایع دستی قرارگرفته تا بدین وسیله مهمترین و برجسته ترین سیاست و هدف برگزاری چنین نمایشگاههایی که همانا ایجاد زمینه و بستر مناسب ورود این دانشجویان به بازار و فضای کسب و کار می باشد محقق گردد.

لازم است در اینجا توضیحی اضافه کنیم که صاحبان صنایع پوشاک و صنایع دستی برای ارتباط با تولید کنندگان آثار (دانشجویان) می توانند از صفحه نمایشگاه مجازی غرفه دانشگاه مربوطه را یافته و در آنجا از طریق آدرس کارشناسان هر دانشگاه با دانشجوی صاحب اثر ارتباط برقرار نمایند.

غلامرضا صابر، دبیر اجرایی دومین نمایشگاه توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی


شرکت کنندگان جهت مشاهده پخش آنلاین مراسم افتتاحیه نمایشگاه حتما باید طبق لینک راهنمای وبینار که داده شده وارد قسمت guess بشوند و نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایند تا بتوانند از این برنامه دیدن کنند.

logo-samandehi