تبدیل توپخانه‌های جنگی به فضای هنری

فضای هنری که در محل توپخانه جنگ جهانی دوم در حومه سیدنی ایجاد شده بود، بازسازی می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، دولت استرالیا 5 میلیون دلار برای بازسازی سازمان هنری "آرت اسپیس" (ARTSPACE) در نظر گرفته و قرار است هفت انبار مهماتی که در قرن بیستم در حومه شهر سیدنی ساخته شده‌اند و در اختیار دولت است را به این مجموعه هنری اضافه کند.

توپخانه‌ای که در زمان جنگ جهانی دوم در شهر وولووموولوو در حومه سیدنی استرالیا مستقر بود و مرکز آموزش تفنگداران جنگ جهانی دوم بود از سال 1993 به سازمان هنری آرت اسپیس واگذار شد تا به محلی برای ایجاد فرصت‌های هنری برای هنرمندان باشد. حالا دولت استرالیا با در اختیار قرار دادن هفت انبار این توپخانه و هزینه 5 میلیون دلاری قصد دارد این مرکز هنری را بازسازی و گسترده‌تر کند.

الکسی گلاس کانتور مدیر اجرایی "آرت اسپیس" گفت: تحول این فضا توسط معماران استودیو دان (Dunn ) و هیلام (Hillam ) طراحی شده و قرار است این فضا برای نمایشگاه‌های گسترده‌تر، فضاهای پیشرفته برای یادگیری و آموزش، محلی برای اتصال به فضای دیجیتال و راه‌اندازی استودیو برای هنرمندان تبدیل شود. قصد ما داشتن یک مرکز چابک و مقاوم هنری در قرن 21 برای نوآوری در هنر معاصر است.

بر اساس گفته مدیر اجرایی "آرت اسپیس"؛ تعداد استودیوهای هنرمندان که بدون اجاره در این محل فعالیت خواهند کرد نیز از 7 به 10 استودیو افزایش می‌یابد.

logo-samandehi