اجرای پروژه marble arch hill در گوشه ای از هاید پارک لندن

پروژه MVRDV سازه موقتی است که در کنار marble arch لندن ساخته شده است.

به گزارش گالری آنلاین، این پروژه اواخر سال 2021 افتتاح خواهد شد. نام طرح "marble arch hill" که مانند "کوهی میان تهی" بر روی داربست طراحی شده است، باز تعریفی از ارتباط بین خیابان آکسفورد و هاید پارک لندن خواهد بود و در عین حال چشم اندازی بی نظیر از مناظر اطراف در برابر دید بازدیدکنندگان قرار می دهد. اقدامات ناشی از بیماری همه گیر کووید 19 ضربه شدیدی به خیابان آکسفورد بعنوان یکی از شلوغ ترین خیابان های تجاری اروپا وارد کرده است؛ از این رو برنامه ریزی هایی جهت تنوع بخشیدن به فضای خیابان در دست اجراست، اما از آنجایی که این تغییرات چندین سال طول می کشد، مقامات محلی در پی استفاده از چیدمانی موقت هستند تا بتوانند توجه و علاقه به این منطقه را مجدداً جلب کنند.

طبق توضیحات MVRDV زمانی طاق مرمر (marble arch) گوشه ای از هاید پارک لندن را متمایز ساخته بود، اما در دهه 1960 با اضافه شدن خیابان های جدید این طاق را به جزیره ترافیکی تبدیل کرد که این قسمت را از بقیه پارک جدا می کرد. پروژه MVRDV چشم اندازی پارک مانند از چمن و درختان ارائه داده و با مرتفع کردن این گوشه از هاید پارک و ساخت چیدمانی به ارتفاع 25 متر (82 فوت) نمای وسیعی از خیابان آکسفورد و پارک و همچنین چشم انداز جدیدی از طاق مرمر را ممکن می سازد.

winy maas از شرکای موسس MVRDV می گوید: "این پروژه فرصتی ایده آل برای به جنب و جوش در آوردن منطقه شناخته شده لندن است. مکانی پر از تضاد که پروژه ما آن را متمایزو برجسته خواهد کرد.

با افزودن این چشم انداز در طرح شهری طاق مرمر (marble arch ) و با مد نظر قرار دادن سابقه تاریخی این مکان در آینده آن بازنگری خواهیم کرد. با اجرای این پروژه پارک را توسعه داده و گوشه ای از آن را مرتفع ساختیم."

"پروژه ‘marble arch hill’ ارتباط میان خیابان آکسفورد و پارک را از طریق طاق مرمر (marble arch) تقویت می کند. اما آیا این پروژه موقت می تواند خطای سال 1960 را جبران کرده و این پل ارتباطی را ترمیم کند؟"

طبق توضیحات معماران بازدید کنندگان از مسیری مار پیچ از دامنه جنوبی تپه خود را به بالای آن رسانده و سپس پایین می روند تا به سالن بزرگی برسندکه فضایی میان تهی در قلب تپه بوده و برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه ها و دیگر مراسم مورد استفاده قرار می گیرد. خروجی سالن در شکافی در گوشه تپه قرار دارد. ensures the temporary structure is offset from marble arch.

این سازه برای حفظ و نگهداری تخته های چندلا و خاک مورد نیاز برای رشد گیاهان از داربست در پایه خود استفاده کرده است. طراحی این سازه از دو پروژه قبلی یعنی ساختار داربست موقت در روتردام، و پروژه پیشنهادی آن در سال 2004 برای ساخت پاویون مارپیچ در هاید پارک لندن گرفته شده است.

logo-samandehi