طراحی خلوتگاهی دنج برای بیوهکرها توسط استودیو superficium

استودیو superficium خلوتگاهی دنج برای بیوهکرها در صحرای یوتا طراحی کرده است.

استودیو معماری superficium از پروژه خود با نام "‘biohacker’s residence’"، طرح برنده در رقابت 2020 HOME competition با مدیریت arch out loud و استراحتگاهی عمومی مناسب برای بیوهکر ها رونمایی کرد. این پروژه که پیشنهاد شده است در صحرای red rock واقع در ایالت یوتا به اجرا درآید، قصد دارد برای تولید بافت ساختاری محافظ از متریال های ساخت پرینت 3 بعدی با ترکیبی از مواد بیولوژیکی استفاده کند.

بنا به گفته superficium به علت دسترسی به کیت های بیوتکنولوژی خانگی، بیوهکرهای DIY همزمان با پیوند و ارتباط رو به رشد میان خانه و آزمایشگاه، به سرعت افزایش یافته است. این اقامتگاه ساختمانی انعطاف پذیر در اختیار ساکنان خود قرار می دهد که به طراحی عناصر (المان هایی) می پردازد که از قابلیت تغییر کاربری یا جایگزینی آن ها با متریال های ساخت پرینت 3 بعدی با ترکیبی از مواد بیولوژیکی برخوردار باشد. ساختار سلولی پوسته ساختمان را می توان برای راحتی محیط داخلی یا استریل و ضدعفونی کردن آنجا با توجه به نیاز های کاربران به خاطر آزمایش هایی که بر روی خود انجام می دهند مجدداً برنامه ریزی و اجرا کرد.

این اقامتگاه که در میان زمین های صخره ای از نظر پنهان شده است می تواند پناهگاهی امن برای بیو هکرها فراهم کند تا در حالیکه به دنبال به چالش کشیدن معنای انسان بودن هستند به دورکاری و خود مدیریتی بپردازند. فضاهای عمومی جهت حمایت از فعالیتهای بیوهکینگ از قبیل پرینت سه بعدی ارگانیک و کارگاه های مجهز به فناوری CRISPR که امکان برنامه ریزی مجدد سلول را از طریق مهندسی ژنتیک فراهم می کند، طراحی شده اند.

logo-samandehi