فعالیت کاخ ها و موزه های تهران آغاز شد

موزه‌ها و کاخ‌های تاریخی تهران پس از پنج ماه تعطیلی باز شدند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، با تغییر رنگ بیشتر شهرها به نارنجی، مطابق هماهنگی‌های قبلی اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ستاد کرونا، موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی می‌توانند فعالیت خود را در شهرهای نارنجی از سر بگیرند.

موزه‌ها از ۱۸ فرودین‌ماه ۱۴۰۰ با دستور ستاد کرونا تعطیل شدند. مدیرکل موزه‌ها چندی پیش اطلاع داد که موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی در گروه دوم مشاغل قرار گرفته‌اند که در وضعیت نارنجی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

با نارنجی شدن شهر تهران نیز برخی موزه‌ها در اطلاعیه‌ای از بازگشایی خود خبر داده‌اند. کاخ جهانی گلستان و مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد از جمله مراکزی هستند که رسما اعلام بازگشایی کرده‌اند. در این اطلاعیه‌ها آمده که براساس بخشنامه صادرشده از سوی اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استناد به وضعیت اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور، مبنی بر قرار گرفتن شهر تهران در موقعیت (رنگ‌بندی نارنجی) از تاریخ بیست و هفتم شهریورماه ۱۴۰۰، موزه‌های این مجموعه‌ها با رعایت تمام ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی می‌شوند.

ساعت بازدید از موزه‌های مجموعه‌های گلستان و سعدآباد و سایر موزه‌ها از ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر است.

همچنین کاخ موزه نیاوران اعلام کرده است همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ باز خواهد بود و تا ساعت ۱۵:۳۰ بلیت‌فروشی دارد.

logo-samandehi