افتتاح منطقه طراحی لندن در شبه جزیره گرینویچ

منطقه طراحی لندن در شبه جزیره گرینویچ ۲۴ شهریور افتتاح شد و شامل ۱۶ ساختمان برای فضای کاری بیش از هزار نفر در هشت استودیو معماری مشهور است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، هدف این پروژه جمع‌آوری استارتاپ‌ها، هنرمندان و کارآفرینان در کنار هم برای ایجاد محیطی خلاق است. این منطقه بر اساس چشم‌انداز اکوسیستم خلاق طراحی شده که مشاغل مختلف و افراد بتوانند به راحتی با یکدیگر همکاری و تبادل‌نظر کنند. این پروژه ۲۴شهریور ماه با مجموعه‌ای از رویدادها برای معرفی جامعه خلاق افتتاح شد.

هر شرکت به طور مستقل دو ساختمان بر پایه زیباشناسی‌های مختلف طراحی کرده است. نکته قابل توجه این است که هیچ‌کدام از شرکت‌های معماری از طراحی دیگر گروه‌ها مطلع نبودند. ساخت این مجموعه‌ها در دراز مدت باعث توسعه تجارت جهانی خلاق در این منطقه خواهند شد. این پروژه ساختمان‌ها و سبک‌های مختلف معماری شهرهای توسعه‌یافته در طول یک بازه زمانی را طراحی کرده است.

هلن آروانیتاکیس، مدیر بخش طراحی پروژه، معتقد است: «تصمیم برای مشارکت معماران برجسته از ابتدا برای طراحی منطقه ضروری بود. ما مصمم بودیم که باید یک شهر پویا، جذاب و هیجان انگیز طراحی کنیم، جایی که شما را به حرکت وا دارد و باعث ایجاد تفکر خلاق و همکاری شود.»

این ساختمان‌ها در یک مکان مستطیل شکل در پشت ساختمان Gateway طراحی شده و دوازده ساختمان نیز در اطراف محوطه به شکل مربع ساخته شدند. در ساخت این مجموعه از مواد و متریال‌های مختلف از جمله بتون، فلز،شیشه، آجر، رنگ‌های متنوع استفاده شده است.

توسعه این منطقه شامل فضاهای کاری مقرون‌به‌صرفه، استودیوها و کارگاه‌ها، امکانات ورزشی، بازار مواد غذایی و فضاهای اختصاصی به فعالیت‌های تفریحی و فرهنگی است.

logo-samandehi