خمره ساسانی در مبارکه کشف شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مبارکه از کشف یک خمرۀ سفالی متعلق به دوره ساسانیان توسط حفاران غیرمجاز و ضبط آن توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، ولی‌الله رهبری گفت: روز گذشته طی دریافت گزارشی از دوستداران میراث‌فرهنگی منطقه مبنی بر حفاری غیرمجاز، یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان سریعا به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان با همکاری نیروهای انتظامی مبارکه، حفاران غیرمجاز را دستگیر کردند و این مجرمان، به منظور طی مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مبارکه، افزود: مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان موفق شدند در عملیات دستگیری این حفاران غیرمجاز، یک خمره سفالی که متعلق به دوران ساسانیان بود را کشف و ضبط کنند.

رهبری تصریح کرد: این خمره سفالی که در گذشته به‌منظور نگهداری آذوقه استفاده می‌شده با همکاری شهرداری مبارکه به محل اداره میراث‌فرهنگی شهرستان منتقل شد و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، طی روزهای آینده، برای مرمت و استحکام بخشی به کارگاه تخصصی مرمت اشیاء اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تحویل داده می‌شود.

logo-samandehi