نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل‌گهر به پایان رسید

سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل‌گهر پس از ۲۵ روز در سیرجان با تقدیر از شرکت‌کنندگان به کار خود پایان داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل‌گهر پس از ۲۵ روز در سیرجان با برگزاری آئین اختتامیه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل روابط عمومی استانداری کرمان، فرماندار سیرجان و جمعی از معاونین و مدیران شرکت گل‌کهر شب گذشته در سیرجان به کار خود پایان داد.

رئیس سمپوزیوم و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت گل‌گهر در این آئین گفت: در ابتدای سال جاری بنا به تاکید مدیر عامل محترم گل‌گهر بر رونق بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی سیرجان با متریال سنگ، کلید خورد و با اعلام فراخوان سراسری منجر به رسیدن آثار زیادی به دبیرخانه سمپوزیوم شد.

ابوذر حلوایی‌پور افزود: شورای متخصص داوران در چندین نوبت آثار ارسالی را داوری کرد که از بین آن‌ها شانزده اثر به مرحله نهایی و اجرایی دعوت شدند. قبل از این که در دوم شهریور سمپوزیوم شروع به کار کند، پشتیبانی قوی مدیران شرکت و تیم اجرایی همکاران گل‌گهر، نگاه قوی شورای سیاستگذاری و هیات داوری را داشتیم که امروز خروجی کار قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه ممکن است در سالهای آینده این سمپوزیوم علاوه بر سنگ با متریال‌های دیگری اجرا شود، گفت: با این کار می‌توانیم مجسمه‌های فاخری را به شهر سیرجان و مردم فرهنگ دوست سیرجان تقدیم کنیم.

در این مراسم همچنین مدیر هنری سمپوزیوم با مرور روند برگزاری رویداد گفت: در کنار بهره‌گیری از هفده هنرمند مجسمه‌ساز و دستیاران آن‌ها تلاش کردیم از ظرفیت هنرمندان سیرجانی و استان کرمان بهره ببریم.

سید مجتبی موسوی افزود: در مجموع در کنار هنرمندان و دستیاران و عوامل اجرایی که به صورت مستقیم ایفای نقش می‌کردند، حدود ۴۵هنرمند در سمپوزیوم حضور داشتند که با پشتیبانی بسیار خوب و مثال زدنی شرکت گل‌گهر همراه بود.

وی ادامه داد: سنگ مرمریت استفاده شده مربوط به چشمه شیردوش کرمان بود. ۱۰۳ هنرمند اولیه شرکت کننده بیش از ۱۸۴ طرح به دبیرخانه فرستادند که از این تعداد ۱۷ هنرمند به مرحله نهایی سمپوزیوم راه یافتند.

در ادامه سعید شهلاپور پیشکسوت مجسمه‌سازی کشور و یکی از داوران این سمپوزیوم گفت: به عنوان یک ایرانی خوشحالم که چنین مجموعه بزرگ معدنی و صنعتی در این شهر وجود دارد که بتواند امروز یکی از بهترین سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی ۲۰سال اخیر ایران را برگزار کند.

وی با بیان اینکه امکانات سمپوزیوم سیرجان جزو بهترین‌ها در مقایسه با کل سمپوزیوم‌هایی بود که تاکنون شرکت کرده‌ام، گفت: امیدوارم این رویداد تکرار و در دوره‌های بعد به صورت بین‌المللی برگزار شود چون هم شهر سیرجان هم مجموعه صنعتی گل‌گهر چنین ظرفیتی را دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این آئین با اشاره به اینکه شعار «گل‌گهر همراه فرهنگی سیرجان» شعار زیبایی است، گفت: از شرکت گل گهر و همه کسانی که موجب پویایی حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان سیرجان هستند، سپاسگزاری می‌کنم. اگر بخواهیم از بُعد آمایش سرزمینی هنر به استان کرمان نگاه کنیم، کرمان در حوزه هنرهای تجسمی حرف برای گفتن دارد به ویژه در ماه‌های اخیر در شبکه شهرهای خلاق کشور سیرجان به عنوان شهر خلاق هنرهای صنعتی و صنایع دستی و کرمان به عنوان شهر خلاق هنرهای تجسمی شناخته شده است.

در ادامه محمدرضا علیزاده پیام مکتوب سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را خطاب به اختتامیه این سمپوزیوم قرائت کرد. مدیر مجتمع گل گهر نیز در این مراسم گفت: حمایت‌های همیشگی مهندس عتیقی مدیرعامل شرکت در تحقق مسئولیت‌های اجتماعی و برگزاری این رویدادها نشان دهنده نگاه عمیق مجموعه گل گهر به فرهنگ و اجتماع است.

مهندس حجت نجمی نیا افزود: روابط عمومی و امور بین الملل شرکت گل‌گهر به همراه تیم هنری و اجرایی و پشتیبانی مدیران در چهار ماه گذشته تلاش شبانه روزی داشته‌اند تا رویداد درخور هنرمندان و این شهرستان برگزار شود.

حمید شانس از هنرمندان پیشکسوت مجسمه‌سازی، داور و عضو شورای سیاستگذاری یکی دیگر از سخنرانان مراسم اختتامیه بود که در سخنانش به ابعاد لزوم برگزاری چنین رویدادهای هنری و به ویژه برگزاری این رویداد بزرگ هنری در سیرجان پرداخت. در پایان مراسم از هفده هنرمند، دستیاران، ستاد اجرایی و مدیران شرکت گل‌گهر که در سمپوزیوم همکاری داشتند، تجلیل شد.

logo-samandehi