نقاشی «فریدا کالو» رکورد می شکند؟

انتظار می‌رود با به فروش رسیدن تابلو نقاشی از «فریدا کالو» در یک حراجی پیش‌رو، رکورد گران‌ترین اثر این هنرمند شکسته شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، خودنگاره از «فریدا کالو» نقاش نامدار مکزیکی که در سال ۱۹۴۹ خلق شده است در حراجی ماه نوامبر «ساتبیز» به فروش گذاشته خواهد شد. انتظار می‌رود این اثر در حراجی به قیمت ۳۰ میلیون دلار فروخته شود که در این صورت قیمت این اثر به سه برابر گران‌ترین اثر فعلی این هنرمند می‌رسد. در حال حاضر تابلو نقاشی از «فریدا کالو» که در سال ۲۰۱۶ به قیمت ۸ میلیون دلار فروخته شد به عنوان گرانترین اثر این نقاش شناخته می‌شود.

این اثر هنری «فریدا» را در حالی به چشمان گریان به تصویر کشیده است که تصویری از «دیگو ریورا» دیگر نقاش مکزیکی و همسر «فریدا» نیز بر روی پیشانی او نقش بسته است. این اثر درحالی در حراجی به فروش گذاشته خواهد شد که تاکنون ۳۰ سال در یک مجموعه خصوصی نگهداری شده است. وارثان یک مجموعه‌دار خصوصی اهل نیویورک این اثر را به فروش خواهند گذاشت.

این نقاشی پیش از این در سال ۱۹۹۰ در حراجی «ساتبیز» به قیمت ۱.۴ میلیون دلار فروخته شد. در آن سال ارزش تقریبی‌اش ۸۰۰ هزار دلار برآورد شده بود.

اگر این خودنگاره در حراجی پاییز «ساتبیز» با قیمت برآوردشده به فروش برسد نه تنها رکورد گران‌ترین اثر «فریدا کالو» شکسته می‌شود، بلکه رکورد جدیدی در فروش اثر یک هنرمند آمریکای لاتین نیز به ثبت خواهد رسید. درحال حاضر رکورد گران‌ترین اثر فروخته‌شده یک هنرمند آمریکای لاتین به تابلو نقاشی از «ریورا» که در سال ۲۰۱۹ در حراجی کریستیز به قیمت ۹.۸ میلیون دلار فروخته شد تعلق دارد.

logo-samandehi