دعوت از هنرمندان برای تکثیر و بازنمایی کنش علی لندی

رییس فرهنگستان هنر از هنرمندان همه رشته‌ها به منظور تکثیر و بازنمایی کنش علی لندی دعوت به عمل آورده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، بهمن نامور مطلق در یادداشتی این چنین نوشته است:

«هنر جان فشانی و جاودانگی
علی لندی نوجوان پانزده ساله، با ایثار جان خود برای نجات دیگران، در یادها و خاطره‌ها ماندگار و جاودانه شد. او که مهر باید به کلاس می‌رفت و درس‌ها می‌آموخت، خود درس مهر و از خودگذشتگی را به همگان آموخت؛ او که همچون دیگر هم سن و سالانش، باید داستان می‌خواند و قصه قهرمانان را می‌شنید، اینک خود داستان و قصه قهرمانی شد.
علی سوخت و معنای تازه‌ای به بودن داد و نگاه نوینی از نوجوانی به نمایش گذاشت. نوجوانانی که قصه‌های جنگ را در این روزهای دفاع مقدس می‌شنوند، امروز الگویی از جنس و زمان خود یافتند. علی، قهرمان امروز، با اقتدا به مولای خود حضرت علی (ع) و امام حسین (ع)، آموزگار بزرگسالان روزگار خود شد.
فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، از هنرمندان گرانقدر همه رشته‌ها دعوت می‌کند کنش و عمل علی، این الگوی بزرگی و ایثارگری، را بازنمایی و تکثیر نمایند. شایسته است وجود پرافتخار او در کتاب‌های درسی به مدد بیان هنری به تصویر کشیده شود تا همگان بدانند چه ذخایر بزرگی در گوشه و کنار این کشور اصیل و با فرهنگ مکنون‌اند.»

به گزارش ایسنا، علی لندی نوجوان ۱۵ ساله، روز ۱۸ شهریورماه در یک حادثه آتش‌سوزی برای نجات جان دو زن سالمند به دل آتش زد و دچار سوختگی شدید شد. این نوجوان فداکار پس از انتقال به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان انتقال یافت اما متاسفانه این نوجوان بامداد دوم مهر جان به جان آفرین تسلیم کرد.

logo-samandehi