افتتاح تنها اثر معمار نامدار ایتالیایی در آمریکا بعد از یک عملیات گسترده بازسازی

تنها بنای ساخته‌شده معمار نامدار ایتالیایی در آمریکای شمالی بعد از یک عملیات گسترده بازسازی سوم آبان افتتاح می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، موزه هنر دنور در قلب دنور در منطقه‌ای به نام مثلث طلایی قرار دارد و پس از چند سال تعطیلی در ۲۴ اکتبر (سوم آبان) بازگشایی خواهد شد. این بنا از آثار مهم جیو پونتی معمار مطرح مدرنیست و تنها اثر او در آمریکای شمالی محسوب می‌شود.

طرح نوسازی و توسعه موزه هنر دنور از سال ۲۰۱۶ با در نظر گرفتن زیرساخت‌های ضروری برای رسیدن به استانداردهای قرن بیست و یکم در مراقبت و ارائه آثار هنری انجام شد. این پروژه سال گذشته به پایان رسید، اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا رونمایی آن تا پاییز امسال به تاخیر افتاد.

این پروژه توسط ماچاد سیلوتی و شرکت محلی Fentress Architects طراحی شده است. تغییرات این موزه شامل یک مرکز خوش‌آمدگویی، محوطه بیرونی، گالری‌ها به همراه فضای اضافی برای آموزش، رویدادها و سالن غذاخوری است. ساختمان قدیمی موزه یک برج هفت طبقه و نامتقارن با کاشی‌های درخشان و ۲۴ضلع مختلف است و از نظر ظاهری از آن به عنوان «قلعه» یاد می‌شود.

این ساختمان در دو سطح متفاوت بنا شده که ارتفاع آن‌ها در مجموع به ۱۵هزار متر مربع می‌رسد. طراحی آن از یک سالن بیضوی الهام‌گرفته شده که پونتی در اصل برای موزه در نظر گرفته بود. طبقه بالای موزه از پنل‌های شیشه‌ای منحنی پوشیده شده و اندازه هر پنل آن هفت متر ارتفاع و دو متر عرض دارد. موزه دنور با شکل بیضوی خود از هر زاویه‌ای قابل دسترسی است.

در داخل موزه، دو آسانسور جدید نصب شده است. همه گالری‌ها ارتقا یافته‌اند و یک گالری جدید هم ساخته شده است. همچنین، یک گالری به هنرهای آمریکای غربی در طبقه هفتم با ۸۳۶ متر مربع، اختصاص دارد. در کنار گالری دو حیاط جدید قرار گرفته که بازدیدکنندگان می‌توانند از منظره شهر و کوه های راکی دیدن کنند.

در نمای موزه نیز بسیاری از کاشی‌های اصلی با ماکت عوض شدند و از پنجره‌های دو جداره برای بهینه سازی مصرف انرژی استفاده کردند. روشنایی بیرونی ساختمان با سیستم LED جایگزین شده است. این مورد یکی از عناصری که به پروژه کمک کرد تا گواهینامه LEED انجمن ساختمان‌های سبز آمریکا را کسب کند.

لوله فولادی بیضوی شکل ورودی اصلی بازسازی شده ‌و برای گروه‌های بزرگ مانند دانش‌آموزان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به مناسبت بازگشایی ساختمان، موزه نمایشگاهی با عنوان«جیو پونتی: طراح هزار استعداد» را برگزار می‌کند. همچنین نمایشگاهی از کلیه اشیا و آثار موزه دنور میزبان مخاطبان خواهد بود.

logo-samandehi