نقاشی چند میلیون دلاری «باسکیا» حراج می شود

با افزایش محبوبیت «باسکیا» در بازار هنر یکی دیگر از آثار این هنرمند در حراجی ساتبیز به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، تقاضا برای خرید آثار «ژان میشل باسکیا» در بازار هنر همچنان بالا است و این بار حراجی ساتبیز در ماه اکتبر تابلو نقاشی «جنگجو» این هنرمند را در هنگ کنگ به مزایده خواهد گذاشت.

این نقاشی بدون عنوان که با نام «جنگجوی قرمز» نیز شناخته می‌شود در سال ۱۹۸۲ توسط این هنرمند خلق شد و قرار است در نهم اکتبر در جریان فروش آثار هنری معاصر به مزایده گذاشته شود.

انتظار می‌رود این تابلو نقاشی که یک جنگجوی قرمز رنگ را با شمشیری در دستش به تصویر کشیده است، بین ۱۹.۲ تا ۲۵.۷ میلیون دلار فروخته شود.

این یکی از چند تابلو نقاشی با موضوع جنگجو این هنرمند به شمار می‌رود که هنوز در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شوند. در ماه فوریه نیز تابلو جنگجوی دیگری در حراجی کریستیز در هنگ کنگ به قیمت ۴۱.۷ میلیون دلار به فروش رسید.

تابلو جنگجوی قرمز یک سال پس درگذشت «باسکیا»،‌ در سال ۱۹۸۹ در نمایشگاه آثار این هنرمند در نیویورک به نمایش درآمد. این نقاشی در سال ۲۰۰۴، نیز در نمایشگاه «پیکاسو، بیکن و باسکیا» در نیویورک به نمایش گذاشته شد.

آثار هنری متعلق به سال ۱۹۸۲ این هنرمند که در سن ۲۲ سالگی توسط او خلق شده‌اند از جمله پرفروش‌ترین آثار پس از مرگ او به شمار می‌روند.

logo-samandehi