طراحی مرکز فرهنگی «فضای سوم» از میراث راجستان

طراحی مرکز فرهنگی «فضای سوم» در هند رونمایی شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، استودیو سار یک مرکز فرهنگی در هند را بر اساس میراث معماری راجستان طراحی کرده است. این مرکز با عنوان «فضای سوم» برای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوانان خارج از مدرسه و خانه می‌توانند در این مکان به امکانات آموزشی و اجتماعی دسترسی داشته باشند.

این مرکز فرهنگی به شکل یک عمارت‌ بزرگ شهری با تزئینات خاص طراحی شده است.

حیاط در قلب ساختمان توسط مجموعه‌ای از طاقچه‌ها احاطه شده که به خنک‌سازی فضاها و همچنین هدایت بازدیدکنندگان به اتاق‌ها کمک می‌کند. در کنار حیاط مرکزی و در سراسر پیاده‌روهای ستون مانند، درختان به عنوان نشانه برای بازدیدکنندگان عمل می‌کنند و فضای داخلی را با فضاهای سبز شهری هند پیوند می‌‌دهند.

فضاهای آموزشی شامل کتابخانه، کارگاه، آزمایشگاه و ... برای یادگیری رسمی و غیررسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.در این مرکز آمفی تئاتر، کافه و مغازه‌هایی طراحی شده‌اند که به محض باز شدن روزانه میزبان حداکثر ۲۰۰۰ بازدید کننده خواهد بود.

سنگ مرمر سفید محلی برای نمای ساختمان انتخاب شده و با استفاده از تکنیک‌های واتر جت صفحات مشبک را می‌توان در سراسر دیواره‌های داخلی و بیرونی دید.

گرد و غبار ناشی از برش سنگ مرمر در دیوارهای بتنی ساختمان استفاده شده که میزان سیمان و ماسه را کاهش می‌دهد و در عین حال رنگ سفیدتری به این مکان می‌دهد. همچنین یک سیستم فولادی ساختمان را پوشش می‌دهد که به بازتاب گرمای خورشید و محدود کردن افزایش نور در داخل کمک می‌کند.

هدف از طراحی مرکز فرهنگی«فضای سوم»، پرورش خلاقیت در جوانان و ایجاد ارتباط بین بازدیدکنندگان و محیط‌های محلی است.

logo-samandehi