طراحی یک پل با سقف چوبی منحنی توسط معماران زاها حدید در اروپای شرقی

گروه معماری زاها حدید یک پل با سقف چوبی منحنی در لیتوانی طراحی کردند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، گروه معماری زاها حدید یک پل ۴۶ متری با سقف چوبی منحنی برای ایستگاه راه‌آهن ویلنیوس در چارچوب پروژه بازسازی «ارتباط سبز» طراحی کردند.

این پروژه برای مدرن‌سازی ایستگاه قطار و میدان عمومی مجاور آن در حال انجام است. ایستگاه بازطراحی شده بخشی از شبکه جدید راه‌آهن تندرو بالتیکا را تشکیل می‌دهد و معماران زاها حدید در حال توسعه ترمینال آلمیست در استونی هستند.

جان‌لوکا راکانا، مدیر استودیو معماری زاها حدید، گفته است:«پروژه ارتباط سبز در آینده یک قطب حمل و نقل در منطقه خواهد بود. تعداد زیادی فضاهای جدید نه تنها برای افرادی که از مرکز حمل و نقل استفاده می‌کنند بلکه همچنین برای شهروندان ویلنیوس و جامعه محلی طراحی شده است.»

پل در ابعاد ۴۶ متر عرض، ۱۵۰ متر طول و در ارتفاع ۱۰ متری از سطح زمین طراحی شده است. هدف از ساخت این پل کمک به بهبود ارتباط بین بخش‌های شهر در هر دو طرف ایستگاه است. پل پیاده‌روهای سرپوشیده و مسیرهای دوچرخه سواری در طراحی پل هم در نظر گرفته شده است.

شکل پل از یک ساختار صاف و کم ارتفاع به یک سقف شیب‌دار تبدیل می‌شود تا معماری نئوکلاسیک موجود ایستگاه قطار را تکرار کند.

این پل با یک نورگیر خطی و نمای براق در مسیر راه آهن تکمیل خواهد شد تا با به حداکثر رساندن نور طبیعی به مسافران در انتخاب مسیر کمک کند. همچنین این مرکز حمل و نقل با در نظرگرفتن تجربه مسافران طراحی شده است.

معماران این پروژه کیوسک‌ها و فضاهای اداری نامناسب را که در ایستگاه در دهه گذشته ساخته شده را حذف خواهند کرد. میدان و پارک مجاور ایستگاه نیز ارتقاء یافته و ترمینال جدیدی در آنجا ساخته می‌شود.

logo-samandehi