حراج «مرد غمگین» «ساندرو بوتیچلی» در ساتبیز

به دنبال فروش رکوردشکن یکی از نقاشی‌های «ساندرو بوتیچلی» ـ نقاش نامدار رنسانس ـ حراجی ساتبیز یک اثر دیگر از این هنرمند را به مزایده می‌گذارد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، سال گذشته یکی از تابلوهای نقاشی «ساندور بوتیچلی» به قیمت رکوردشکن ۹۲ میلیون دلار فروخته شد و حالا حراجی ساتبیز قصد دارد یک پرتره قرن پانزدهمی دیگر که توسط این نقاش خلق شده را به مزایده بگذارد.

بر اساس اعلام حراجی «ساتبیز»، تابلو نقاشی «مرد غمگین» در ژانویه ۲۰۲۲ در جریان حراجی آثار استادان قدیم نقاشی در نیویورک به فروش گذاشته می‌شود. انتظار می‌رود این نقاشی به قیمت ۴۰ میلیون دلار به فروش برسد.

«مرد غمگین»، پرتره‌ای است که در آن مسیح درحالی که تاجی از جنس خار بر سر دارد به تصویر کشیده شده است. در این نقاشی فرشتگان به نحوی دور سر مسیح نقاشی‌ شده‌اند که هاله‌ای از نور بالای سر مسیح دیده شود. در اواخر قرن پانزدهم میلادی و اوایل قرن شانزدهم میلادی، یعنی در سال‌های پایانی عمرش، «بوتیچلی» به خلق تابلوهای نقاشی با موضوعات مذهبی روی آورد؛ این درحالی است که او در ابتدا بیشتر نقاشی‌هایی از اشراف‌زادگان فلورانسی خلق می‌کرد.

انتظار می‌رود این نقاشی به دومین اثر گران این هنرمند تبدیل شود. در حال حاضر تابلو نقاشی از این هنرمند که در سال ۲۰۱۳ در حراجی کریستیز به قیمت ۱۰.۴ میلیون دلار فروش رفت به عنوان دومین اثر گران «بوتیچلی» شناخته می‌شود.

«مرد غمگین» از سوی یک مجموعه‌دار آمریکایی به فروش گذاشته می‌شود. مالکیت این نقاشی از زمانی که در سال ۱۹۶۳ در یک حراجی به قیمت ۱۰ هزار پوند فروخته شد، تغییر نکرده است.

logo-samandehi