خرید دوباره ی نقاشی‌ استردادی توسط موزه برلین

موزه برلین یکی از تابلوهای نقاشی غارت‌شده «پیسارو» که استرداد کرده بود را بار دیگر خریداری کرد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نیوزپیپر نوشت، نگارخانه ملی کهن یکی از تابلوهای نقاشی «پیسارو» نقاش مشهور فرانسوی را پس از آنکه آن را بازگرداند بار دیگر خریداری کردند. این نقاشی به «آرماند دورویل» یک وکیل یهودی تعلق داشت و وارثان او به ناچار این اثر را در سال ۱۹۴۲ در فرانسه به مزایده گذاشته بودند.

«دورویل» این نقاشی که با نام «میدانی در Roche-Guyon» شناخته می‌شود را در سال ۱۹۲۸ در پاریس خریداری کرد. او مجموعه‌ای متشکل از ۴۵۰ اثر هنری از جمله آثار «رنوار»، «بونار» و «مونه» جمع‌آوری کرده بود. پس از آنکه ارتش آلمان در سال ۱۹۴۰ پاریس را اشغال کرد، «دورویل» به جنوب فرانسه گریخت و برخی از آثارش را نیز با خود برد. او در سال ۱۹۴۱ درگذشت و میراثش را برای سه برادر و خواهر و فرزندانشان به جای گذاشت.

وارثان او مجموعه آثارش را در سال ۱۹۴۲ در «نیس» به فروش رساندند اما از دسترسی به عواید فروش بی‌بهره ماندند.

نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم هزاران اثر هنری از خانواده‌های یهودی را ربودند و روند بازگرداندن این آثار سرعت کمی داشته و با نزاع‌های قانونی و تحقیقات پیچیده همراه بوده است.

و اما ماجرای خلق نقاشی از این قرار است که «پیسارو» در سال ۱۸۶۷ در ملاقاتی با یکی از دوستان هنرمندش در « Roche-Guyon» واقع در شمال پاریس به همراه «پل سزان» در آنجا نقاشی کشید. نگارخانه ملی کهن این نقاشی را در سال ۱۹۶۱ را در یک گالری واقع در لندن خریداری کرد. حالا این نقاشی که به وارثان این وکیل یهودی بازگردانده شده است بار دیگر به مجموعه این موزه اضافه خواهد شد؛ چراکه آن‌ها با فروش این اثر به موزه موافقت کرده‌اند.

logo-samandehi