مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت:

انگار حیرت‌هایمان تمامی ندارد

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در پیامی درگذشت ایران درودی نقاش نامدار معاصر کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت نوشت، متن پیام تسلیت نیکنام حسینی‌پور بدین شرح است:

« «نیک و بد چون همی بباید مُرد
خرّم آن کس که گوی نیکی برد»

هنرِ ایرانِ سربلند سوگوار «ایران» شد! انگار حیرت‌های‌مان تمامی ندارد و پرواز هر آن شگفتانه‌ای را برابرمان رونمایی می‌کند. دریغا درد و هزاران افسوس بر حسرت و تنهایی‌ها. نقّاش هستی به ناگزیر نقش مرگ بر لوح حیات زد، باز هم بانگ رحیل نواخته شد و هنرمندی از تبار مهربانی به آسمان‌ سفر کرد. قصۀ «انسان و پایداری‌اش» شنیدنی‌ست، اینک ما مانده‌ایم «در فاصلۀ دو نقطه» حیات و ممات.

کو «چشم شنوا»یی که این‌همه دلتنگی را به نظاره بنشیند. دگرباره خبری تلخ در فضای جامعه پیچید و هنرهای تجسمی یکی از بهترین‌هایش را از دست داد. جمله‌ای که ناباوری‌مان را بدل به حقیقت کرد: «ایران درّودی، نقاش صاحب‌سبک و نوگرای معاصر ایران، به نورپیوست».

بانوی هنرمندی که با قلم عشق، نقش‌های رنگارنگ بی‌نظیر و جاودانه بر بوم مهر می‌کشید و منظره‌های دلربا و چشم‌نوازش نگاهِ دوستداران هنر نقاشی به خود جلب و جذب می‌کرد. این آفرینشگر توانا، در همنشینی با نور و گل و رنگ ،تابلوهای ماندگاری از خود به یادگار گذاشت که نهایتِ زیبایی‌اند و اصالت‌شان جان را طراوتی دوچندان می‌بخشند.

ایران درّودی در طول زندگی سراسر افتخارش، دل در گروِ فرهنگ و هنر و تاریخ این مرز پرگهر داشت و جلوه‌گری این عناصر در آثارش مشهود بود. بانوی فرهیختۀ نور و شور و شعور، با عشق و علاقه‌ای که به هنر داشت مشتاقانه در پی گمشده‌اش به کسب معلومات پرداخت و اندوخته‌های خویش را خالصانه و خاضعانه در اختیار خیلِ شاگردانش قرار داد. شاگردانی که پله‌های ترقی را طی کردند و امروزه در آسمان هنر ایران‌زمین به روشنی می‌درخشند.

نقاشی‌های این نوگرایِ تکرارنشدنی در نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهیِ داخلی و خارجی در معرض دیدِ علاقه‌مندان قرار گرفت و سال‌ها در کسوت استادی دانشگاه به تدریس پرداخت. وی علاوه بر چیرگی و مهارت در نقاشی، در نویسندگی و کارگردانی و نقد هنری هم تبحّر داشت. تعدادی از آثار این هنرمند پیشگامِ نقاشی معاصر، زینت‌بخشِ موزه‌های ایران و کشورهای خارجی است.

بی‌شک فقدان این بانوی نقاشِ تمام‌عیار، استاد بی‌بدیل و چهرۀ ماندگار هنر معاصر ایران، ضایعه‌ای جبران ناشدنی است.

هرچند ایران درّودی از بین ما پر کشید، اما یاد و خاطره‌اش در ذهن و ضمیر دوستان و دوستدارانش زنده خواهد ماند. اینجانب از طرف خودم و همۀ هنرمندان عضو موسسه ،درگذشتِ این هنرمندِ بزرگِ متواضع و متعهد را به خانوادۀ داغدار ایشان، جامعۀ هنری ایران اسلامی و هنردوستان تسلیت می‌گویم. روحش آرام و چراغ یادش همواره پرفروغ در جوار رحمت واسعۀ الهی.»

ایران درودی ـ هنرمند نقاش برجسته معاصر کشورمان ـ پس از تحمل سه ماه بیماری و مبارزه، جمعه ـ هفتم آبان ماه ـ در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

logo-samandehi