فروش ۱۱۰ میلیون دلاری شاهکارهای پیکاسو در یک حراجی

یازده اثر هنری متعلق به پابلو پیکاسو، نقاش اسپانیایی که در بیش از دو دهه گذشته در هتلی در لاس وگاس به نمایش گذاشته شده بود در یک حراجی حدود ۱۱۰ میلیون دلار فروخته شد.

به گزارش گالری آنلاین، این آثار هنری متعلق به مجموعه اقامتگاه‌های بین المللی ام‌جی‌ام بودند و در هتل بلاجیو در لاس وگاس به حراج گذاشته شدند.

این کمپانی هدفش را از به حراج گذاشته این آثار کمک به تنوع مجموعه آثار هنری‌اش عنوان کرده است.

در این حراجی نه تابلو نقاشی و دو قطعه سرامیک از این هنرمند اسپانیایی که در سال ۱۹۷۳ درگذشت، فروخته شد.

تابلو نقاشی "زنی با کلاه پشمی نارنجی و قرمز" که تصویری از ماری-ترز والتر معشوق و الهام بخش پیکاسو را نشان می‌دهد، با ۴۰.۵ میلیون دلار گران ترین تابلویی بود که به فروش رفت.

در ابتدا انتظار می‌رفت که این مجموعه آثار بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار به فروش بروند.

اسامی خریداران این آثار هنری اعلام نشده است.

رکورد فروش یکی از آثار هنری پیکاسو ۱۷۹.۴ میلیون دلار است که برای نقاشی او به نام "زنان الجزایر" در سال ۲۰۱۵ پرداخت شد.

شاهکار دیگر این مجموعه، پرتره بزرگی با نام "مرد و کودک" است که به قیمت ۲۴.۴ میلیون دلار فروخته شد.

حراجی ساتبی گفته: "این اثر هنری با ارتفاع تقریبا ۲ متر که در سال ۱۹۵۹ خلق شده، نمونه بسیار چشمگیری از دستاوردهای پیکاسو در مرحله‌ای مهم در دوران فعالیت‌های هنری این هنرمند است."

از جمله آثار دیگر این هنرمند که در این حراجی به فروش رفت، تابلوی "طبیعت بی جان با سبد میوه و گل" است که پیکاسو این اثر را در دوران اشغال پاریس توسط آلمان نازی در سال ۱۹۴۲ خلق کرد. این تابلو به ۱۶.۶ میلیون دلار فروش رفت.

به گفته حراج ساتبی "برغم ویرانی و سختی‌های جنگ جهانی دوم، سال‌های ۱۹۴۴-۱۹۴۰، یکی از غنی ترین زمان‌های دوران حرفه‌ای پیکاسو بود. "

logo-samandehi