ششمین «دوسالانه ملی خوشنویسی ایران» در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز به کار کرد

با میزبانی از ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران، موسسه فرهنگی هنری صبا میعادگاه بزرگترین رویداد خوشنویسی کشور شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنر- ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران، با گرد هم آوردن و کنار هم نشاندن چند نسل از خوشنویسان ایران از جوانان تا استادان برجسته و پیشکسوتان این هنر و فن اصیل، با یک نمایشگاه و یک نشست بزرگ پژوهشی که به گرامیداشت چهره فخرآفرین خوشنویسی ایرانی: «عمادالکتاب سیفی قزوینی» اختصاص دارد، روز سه شنبه 18 آبان 1400 در موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا ، نگارخانه خیال تهران گشایش یافت.

در این دوسالانه که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قزوین برگزار می شود، 200 اثر منتخب از میان نزدیک به 1200 اثر ارسال شده از هنرمندان سراسر ایران در پنج شیوه: نستعلیق، شکسته، نسخ، ثلث، کتابت و نقاشیخط، از 200 هنرمند کشورمان به نمایش درآمده است. حضور صاحب نامان خوشنویسی ایران با آثار جدید خود در این نمایشگاه چشمگیر است. استادانی چون: غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی، یدالله کابلی، احمد فلسفی، حیدری و... در این نمایشگاه به عرضه تازه ترین نگاشته های خودپرداخته اند که خبری خوش برای دوستداران این هنر است.

ویژگی این دوره حضور گرایشهای جدید و رویکردهای نوآورانه است. از جمله نمود این نوجویی و خلاقیتهای هنری در نقاشیخط بارزتر بنظر می رسد.

در آیین گشایش ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی که با همایش بزرگداشت استاد عمادالکتاب نگین درخشان خوشنویسی در آغاز قرن اخیر، در تالار ایران فرهنگستان هنر آغاز برگزار شد، استادان غلامحسین امیرخانی، دکتر حسین رضوی فرد و دکتر حمیدرضا قلیچ خانی پیرامون تاثیرات این شخصیت در روند تحولات خوشنویسی ایران و ابعاد و ویژگیهای حیات هنری و حرفه ای او سخن گفتند.

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از ۱۹ تا ۲۵ آبان ماه ازساعت ۱۰ الی ۱۸ به موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا، نگارخانه خیال مراجعه فرمایند.

logo-samandehi