ثبت رکورد جدیدی از فروش آبرنگ «ون‌گوگ» در کریستیز

با فروش یکی از نقاشی‌های آبرنگ «ون‌گوگ» در حراجی اخیر کریستیز، رکورد جدیدی برای فروش آثار هنری آبرنگ این هنرمند مشهور هلندی به ثبت رسید.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، یک نقاشی آبرنگ اثر «وینسنت ون‌گوگ» که در دوران جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها مصادره شده بود در حراجی کریستیز نیویورک به قیمت ۳۵.۹ میلیون دلار فروخته شد تا رکورد جدیدی در فروش آثار آبرنگی این نقاش هلندی به ثبت برسد.

این نقاشی منظره که در سال ۱۸۸۸ میلادی خلق شده است، «خرمن‌ گندم»‌ نام دارد و به قیمتی فراتر از برآوردهای قبلی فروخته شد. پیش از این قیمت تقریبی این اثر بین ۲۰ الی ۳۰ میلیون دلار تخمین زده شده بود.

این اثر آخرین‌بار در سال ۱۹۰۵ به نمایش درآمده است.

«خرمن‌ گندم» یک خرمن در «آرل» واقع در فرانسه را به تصویر می‌کشد. «ون‌گوگ» بیش از یک سال در حوالی ۱۸۸۰ میلادی در این مکان زندگی کرد.

به رغم سایر آثار مشهور «ون‌گوگ» که با رنگ روغن خلق شده‌اند این نقاشی با آبرنگ،‌ جوهر و مداد بر روی کاغذ نقاشی شده است.

این نقاشی پس از مرگ «ون‌گوگ» در ۳۷ سالگی به برادرش «تئو» رسید. این نقاشی که چندین بار بین افراد مختلف دست به دست شده بود توسط نازی در دوران اشغال فرانسه مصادره شد. پس از جنگ، محل نگهداری این نقاشی تا دهه ۷۰ میلادی مشخص نبود.

این نقاشی پیش از آنکه توسط کریستیز خریداری شود نیز در مجموعه‌های خصوصی نگهداری شده بود.

از «ون‌گوگ» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین نقاشان یاد می‌شود، با این حال این هنرمند در دوران حیات، چندان مورد توجه قرار نگرفت.

logo-samandehi