پروژه جدید معماران زاها حدید با ادای احترام به فرهنگ مجارستان

معماران زاها حدید برنده مناقصه طرح توسعه شهری بوداپست شدند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، معماران زاها حدید از طراحی مرکز شهر زوگلو در منطقه چهاردهم بوداپست در مجارستان رونمایی کردند. این مرکز جدید با کاربری‌‌های مختلف در زمینی به مساحت تقریباً ۷ هکتار بین میدان بوسنیاک و نهر راکوس ساخته خواهد شد.

ساخت و ساز آن به صورت مرحله‌ای از اوایل سال آینده آغاز و تا سال ۲۰۲۹ تکمیل خواهد شد. این پروژه دارای فضاهای مدنی جدید همراه با رستوران‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها، آپارتمان‌ها، ادارات، کلینیک پزشکی جدید و تالار شهر است. همچنین دارای شبکه‌ای از باغ‌ها و میدان‌های به هم پیوسته خواهد بود.

جیانلوکا راکانا، مدیر پروژه گفته است: «برنده شدن در مناقصه طراحی معماری توسعه مرکز شهر زوگلو برای ما افتخار بزرگی است. این پروژه یکی از سرسبزترین و پایدارترین خواهد بود. این مرکز شهر جدید به طور مساوی خدمات مسکونی، اداری، تجاری و تفریحی را ارائه می‌کند. توسعه همچنین به معماری، فرهنگ و تاریخ پایتخت زیبا، بوداپست ادای احترام خواهد کرد و در عین حال راه را برای آینده با راه‌حل‌های پیشرفته هموار می‌کند.»

مرکز شهر زوگلو با عایق بندی سقف‌های سبز برای کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای ساخته و امکان جمع‌آوری، ذخیره و استفاده مجدد ۹۰۰۰۰ مترمربع آب باران در سال را فراهم می‌کند.گسترش این مناطق سبز کمک می‌کند که در تابستان دمای هوا تا ۶ درجه کاهش پیدا کند.

مناطق سبز، محور مرکزی توسعه شهری را مشخص می‌کنند و پس از تکمیل، به پارک شهری جدید، سومین پارک بزرگ در منطقه تبدیل می‌شوند. ۹۰۰ درخت جدید، میدان‌های شهری، باغ‌ها و برکه‌ها به ساکنان محله اجازه می‌دهد تا ارتباط جدیدی با طبیعت برقرار کنند. این پروژه نیز مناطق وسیعی برای عابرین و مسیرهای دوچرخه‌سواری به منظور تشویق به ورزش را طراحی کرده است. همراه با توسعه شهری، شبکه جاده‌های اطراف هم گسترش پیدا می‌کند.

logo-samandehi