«بنکسی» در تلاش برای تبدیل یک زندان به مرکز هنری

«بنکسی» هنرمند مشهور قصد دارد با فروش شابلون یکی از نقاشی‌هایش هزینه مورد نیاز برای خرید یک زندان و تبدیل آن به مرکز هنری را جمع‌آوری کند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت، «بنکسی» پیشنهاد فروش شابلون نقاشی روی دیوار زندان «ریدینگ» برای جمع‌آوری میلیون‌ها پوند را مطرح کرده است. این هنرمند قصد دارد با این کار هزینه کافی برای خرید این زندان که «اسکار وایلد» شاعر مشهور ایرلندی هم زمانی در آن زندانی بوده را جمع‌آوری کند تا امکان تبدیل زندان «ریدینگ» به یک مرکز هنری فراهم شود.

«بنکسی» با این شابلون مردی را به تصویر کشیده بود که گمان می‌رود همان «اسکار وایلد» باشد. این مرد در حالی که با استفاده از ملحفه‌های وصل شده به یک دستگاه تایپ از دیوار آویزان شده به تصویر کشیده شده است.

این شابلون در ماه جاری در موزه هنر بریستول به نمایش گذاشته شده بود.

مدتی پس از خلق این نقاشی دیواری بر روی زندان متروکه «ریدینگ»، این نقاشی با استفاده از رنگ قرمز مخدوش شد.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار مشهوری است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمایش زمین، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تاکنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت‌های چشمگیر فروخته شده است.

logo-samandehi