طراحی اولیه نقاشی «رامبرانت» کشف شد

کارشناسان در جریان مرمت تابلو نقاشی مشهور «رامبرانت»، نقاش نامدار هلندی طراحی اولیه نقاشی را کشف کردند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا،‌ کارشناسان برای نخستین‌بار موفق شدند طراحی اولیه «گشت شبانه»‌ مشهورترین تابلو نقاشی «رامبرانت» را در زیر لایه‌های ضخیم رنگ کشف کنند.

این طراحی اولیه که توسط یک رنگ کرمی رنگ خلق شده است، در نتیجه دو سال و نیم تلاش کارشناسان مرمت و تاریخدانان موزه ملی آمستردام کشف شده است.

با کشف این طراحی مشخص شد،‌ «رامبرانت» پیش از به اتمام رساندن خلق این تابلو نقاشی مجموعه‌ای از تغییرات را بر روی ۳۴ شخصیت متفاوت نقاشی، نیزه‌ها و شمشیرهای آن‌ها اعمال کرده است.

خلق این نقاشی از زمانی که به «رامبرانت»‌ سفارش داده شد، حدود سه سال زمان برد.

به گفته مدیر تابلوهای نقاشی موزه ملی آمستردام، امکان به نمایش گذاشتن طراحی اولیه این نقاشی به این دلیل وجود دارد که «رامبرانت» برای خلق طراحی اولیه از رنگ گچی استفاده کرده است و با وجود تکنولوژی امروزی امکان مشاهده این نوع رنگ وجود دارد.

با دقت به طراحی اولیه می‌توان خطوط صاف و منحنی را مشاهده کرد. «رامبرانت»‌ از خطوط منحنی برای طراحی ابتدایی اجسام پس‌زمینه استفاده کرده است.

کارشناسان می‌گویند از همان ابتدا فرض بر آن بود که «رامبرانت»‌ پیش از خلق این تابلو نقاشی پیچیده یک طراحی اولیه بر روی بوم نقاشی خلق کرده است. حالا با وجود تکنولوژی امکان تماشای طراحی اولیه به راحتی وجود دارد.

با دقت به طراحی اولیه می‌توان دریافت او نیزه‌های بیشتری را طراحی کرده بود، اما تعداد کمتری از آن‌ها را نقاشی کرده است. طراحی همچنین نشان می‌دهد «رامبرانت» در ابتدا برای کلاه فرمانده پَر طراحی کرده است اما بعدا روی آن‌ها را با رنگ پوشانده است.

کارشناسان معتقدند این طراحی نشان می‌دهد چطور «رامبرانت» برای دستیابی به ترکیب صحیح نقاشی در تقلا بوده است.

logo-samandehi