تقلای هلند برای تصاحب نقاشی ارزشمند «رامبرانت»

مالک یکی از نقاشی‌های ارزشمند «رامبرانت»‌، نقاش نامدار هلندی این امکان را فراهم کرده که دولت هلند بتواند این اثر هنری را برای نخستین‌بار به مالکیت این کشور دربیاورد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از نشنال نوشت، وزارت فرهنگ هلند اخیرا از تمایل خانواده «روتشیلد»‌ برای فروش یکی از خودنگاره‌های ارزشمند «رامبرانت»‌ به دولت هلند خبر داد.

این تابلو نقاشی که «پرچم‌دار»‌ نام دارد و خانواده «روتشیلد»‌ آن را به قیمت ۱۶۵ میلیون یورو به فروش می‌رسانند،‌ در صورت موافقت اعضای پارلمان هلند،‌ برای نخستین‌بار تحت مالکیت هلند در خواهد آمد.

سخنگوی وزارت فرهنگ هلند اعلام کرده است که اطمینان دارد اعضای پارلمان از خرید این تابلو نقاشی حمایت خواهند کرد.

فرانسه نیز اعلام کرده است با اینکه این تابلو نقاشی ۱۶۵ میلیون یورویی جزو گنجینه ملی در فرانسه محسوب می‌شود اما با فروش آن موافقت خواهد کرد.

اگر پارلمان هلند با اختصاص دادن بودجه ۱۵۰ میلیون یورویی برای خرید این تابلو نقاشی موافقت کند، «انجمن رامبرانت»‌ نیز ۱۵ میلیون یورو و موزه ملی آمستردام ۱۰ میلیون دلار برای خرید این نقاشی کمک خواهند کرد.

این تابلو نقاشی که وزارت فرهنگ هلند از آن به عنوان یکی از شاهکارهای «رامبرانت» یاد می‌کند، چندین قرن متمادی در مجموعه‌های خصوصی نگهداری شده است و از سال ۱۸۴۴ تاکنون در مجموعه خانواده «روتشیلد»‌ قرار داشته است. این نقاشی پیش از آن که به مالکیت خانواده «روتشیلد» دربیاید به پادشاه انگلستان تعلق داشته است.

مدیر موزه ملی آمستردام، مکانی که خانه ۲۲ نقاشی از حدود ۳۴۰ نقاشی «رامبرانت» است، می‌گوید سال‌ها آرزوی اضافه کردن این خودنگاره «رامبرانت» به مجموعه این موزه را داشته است.

logo-samandehi