بازدید designboom از دفتر معماران یونانی در آتن

استودیو k-studio یک مکان خلاقانه است که در مرکز آتن مستقر است و در مقیاس های مختلف از قبیل خانه های ویلایی گرفته تا رستوران ها، کافه ها، هتل ها و استراحتگاه ها کار می کند.


به گزارش گالری آنلاین، این استودیوی یونانی که توسط معماران دیمیتریس و کنستانتینوس کارامپاتاکیس تأسیس شده است، تجربیات جامعی را توسعه می دهد که بر اساس سنت و بافت محلی، و با آرزوهای معاصر غنی شده است.در طول سال‌ها، فعالیت آن‌ها برای تخصص در طراحی و اجرای پروژه‌ها در این صنعت تکامل یافته است، از جمله «هتل کالسما» که اخیراً تکمیل شده در میکونوس، و «دگزامنس»، یک هتل ساحلی که محل یک کارخانه شراب متروکه در پلوپونز را اشغال کرده است.

موسسه designboom از دفتر k-studio در lycabettus hill بازدید کرد و با دیمیتریس کارامپاتاکیس صحبت کرد تا در مورد پیشینه، فرآیند خلاقانه و پروژه های آینده آنها اطلاعات بیشتری کسب کند. مصاحبه را به طور کامل بخوانید و تصاویری از فضای استودیویی شرکت را مشاهده نمایید.


موسسه designboom (DB): چگونه وارد معماری شدید؟ چگونه تمرین خود را شروع کردید؟

دیمیتری کاراباتاکیس: پدر ما یک معمار است و او ما را شستشوی مغزی داد، ما چاره ای نداشتیم. او ما را به کارگاه‌های ساخت‌وساز می‌برد، از دفترش بازدید می‌کردیم و از همان اوایل به فرآیند ساخت علاقه‌مند شدیم. آنقدرها در مورد طراحی خود یا به طور خاص در مورد ساختمان ها نبود، بلکه فقط یک علاقه به فرآیند ساخت چیزها بود.خیلی زود کنستانتینوس و من درگیر ساختن چیزهایی می شدیم که خیلی مفید نبودند. خیلی کوچک شروع می‌کردیم، اما خیلی سریع جاه‌طلب می‌شدیم و کارهایمان کل اتاق یا حتی بیرون را اشغال می‌کرد. همانطور که ما توانایی بدنی بیشتری پیدا کردیم، این کارها رشد کردند.بنابراین علاقه ما به فرآیند ساخت به ما جهتی داد تا ببینیم چگونه می توانیم آن را در مطالعات خود کشف کنیم. وقتی در مورد مطالعه فکر می کردیم، فکر می کنم هر دوی ما احساس می کردیم که معماری اولین قدم درست است. درک چرایی و چیستی و چگونگی ساخت.از دانشگاه‌های مختلفی که ما بررسی کردیم، بارتلت دانشگاهی بود که تمرکز زیادی در ساخت و ساز داشت،و کارگاه آموزشی دارد - یک کارگاه گسترده - و در طول سال‌ها رشد کرده است. وقتی از آن بازدید کردیم، با همه ماشین‌های مختلف و تکنیک‌های مختلف بسیار هیجان‌زده شدیم و قطعاً به همین دلیل ما را جذب کرد. از طریق مطالعات خود، سعی کردیم بیشتر در مورد اینکه چه چیزی بسازیم و چرا باید بسازیم، به جای درک روند ساخت، فکر کنیم،و فهمیدیم که این یک مرحله بسیار ضروری است.

logo-samandehi